vad ska man göra?

En pytteliten senskada kan beroende på var den sitter vara illa nog.

Om hästen skulle promeneras 10-15 minuter bara så tyder det på en rätt ordentlig senskada dock.

Satt idag och tänkte detsamma. En av mina hästar slog på sig ordentligt när han sprang och hade roligt och fick en liten, liten senskada. Det tog endast 4 veckor så fick vi sätta igång, inga svullnader efter en vecka, aldrig avlastat benet.

Nu är han ju ung men det låter ju inte som en "väldigt liten" skada om det fortfarande är problem.
Men, jag är så förbannat dålig på just senskador då det var första gången någonsin.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 067
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 038
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 595
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V