vad ska man göra?

En pytteliten senskada kan beroende på var den sitter vara illa nog.

Om hästen skulle promeneras 10-15 minuter bara så tyder det på en rätt ordentlig senskada dock.

Satt idag och tänkte detsamma. En av mina hästar slog på sig ordentligt när han sprang och hade roligt och fick en liten, liten senskada. Det tog endast 4 veckor så fick vi sätta igång, inga svullnader efter en vecka, aldrig avlastat benet.

Nu är han ju ung men det låter ju inte som en "väldigt liten" skada om det fortfarande är problem.
Men, jag är så förbannat dålig på just senskador då det var första gången någonsin.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp