Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag upptäckte idag, när jag hämtade ut mitt recept på Hippotrim från annan klinik, att veterinären på den första kliniken hade skrivit...
Svar
8
· Visningar
2 135
Foder & Strö har äntligen fått analysen på årets hösilage, men är helt novis på detta. Såhär står det: Resultat produkt: Ts 741 PH 5,8 Oe 6,2( här...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Saile
·
Hästvård I väntan på vidare undersökning och besked så tänkte jag höra om det finns några bukare som har erfarenhet av skador på ryggen, just...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag skrev för ett tag sen en tråd om prognos på pålagringar i bakknän, fick några svar - men nu är den borta?
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej, för en månad sedan var vi på kliniken med min 16 åriga ponny då vi misstänkte bakbenshälta. Efter en 5 timmar lång undersökning...
Svar
5
· Visningar
1 892
Senast: findme
·
Hästvård Hej! Min ponny hade idag när jag hämtade in henne en avlång svullnad längst ner på halsen/början av bogen. Det var lite smutsigt och har...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: tabac
·
Hästvård Det fullkomligt vimlar av älgflugor i skogen nu vilket gör det nästan olidligt för hästarna. Idag plockade jag 15 älgflugor som samtliga...
2
Svar
31
· Visningar
15 202
Foder & Strö Efter att ha suttit och läst om russen som har ingått i ett forskningsprojekt utanför Uppsala så börjar jag fundera på mina egna...
2
Svar
30
· Visningar
2 882
Senast: cello
·
Hästvård Har märkt att min 4 åring rör sig lite annorlunda, inget helt uppenbart, jag hade ute vet förra veckan till en annan häst och bad henne...
2
Svar
36
· Visningar
4 913
Foder & Strö Idag fick jag höra något intressant. Det var någon som sa att man inte kan ha fullblod på bete för de vankar av och an och när de väl...
2
Svar
23
· Visningar
2 967
Senast: cello
·
Hästvård Min älskade häst har drabbats av cancer i penishade veterinär ute igår, efter att ha upptäckt en stor blomkålsliknande utväxt när han...
Svar
9
· Visningar
1 934
Hästvård När jag köpte min ponny var han musklad och fin. Nu efter lite mer än ett år har han tappat jätte mycket muskler och jobbar inte med...
Svar
18
· Visningar
1 982
Foder & Strö Efter lite diskussion med andra i stallet började jag fundera lite på det här med saltsten, varför väljer egentligen nästan alla en...
Svar
17
· Visningar
2 180
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Det började igår med häst som inte vill/kan äta. Kan inte tugga/svälja. Dreglar. Åkte först till hästtandläkare som tyckte att hästen...
2
Svar
25
· Visningar
1 859
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Vad har ni för fiffiga lösningar på automatisk utfodring av grovfoder? Jag vet att @Alexandra_W haft en variant, används den...
2
Svar
27
· Visningar
5 604
Hästvård Mitt halvblod drabbades av penicillinchock igår, sjätte dagen med behandling. Första gången (4år gammal) som han får penicillin. Jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 546
Hästvård Jag har varit i kontakt med veterinär och de har tagit prover och ska ta fler men jag skulle vilja veta om någon känner igen symptomen...
2
Svar
21
· Visningar
3 225
Senast: haus
·
Hästvård Vet inte om detta hamnar rätt nu, men jag försöker. Som relativt nybliven kattägare (tidigare haft egen häst, men haft otrolig tur med...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 995
Senast: Ray
·
Hästvård Jag ger min gamla dam glucosamin mot artros i knäna och tänkte nu börja komplettera med MSM. Jag har tänkt mig i pulverform som jag dels...
Svar
8
· Visningar
2 295
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama