I väntan på diagnos

Idag mycket bättre i benet! Går bättre och svullnaden är betydligt mindre!

känns lite bättre inför morgondagens besök.

Tips är att linda med stallbandage på de övriga benen (kanske svårt på det ben där såret är tänkte jag) för att avlasta de något nu när hon belastar de mer.
 
Tips är att linda med stallbandage på de övriga benen (kanske svårt på det ben där såret är tänkte jag) för att avlasta de något nu när hon belastar de mer.
Hon har stått lindad båda bak fram tills i förrgår då vi tog bort bandaget på det skadade benet, nu står hon bara lindad på det friska bakbenet som stöd. :)
 
Inga skador på senor eller ligament!
"Bara" en inflammerad senskida men det är redan mycket bättre efter iv antiobiotika och kortison. Fortsatt hippotrim i 5 dagar och sen hoppas vi fortsatt rehab flyter smidigt utan vidare komplikationer! :) idag nästan ohalt även i trav, stor förbättring bara sen igår :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 046
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 203
Hästvård Mitt nyss tre år fyllda varmblodssto var halt och varm och svullen i senan vänster fram igår morse när jag tog ut henne från boxen...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: sandrafors
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp