Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har två egna hästar, en av dom är min nya haflinger. Hennes man,svans och lugg är lite halvt sådär i kvalitet eftersom förra...
Svar
8
· Visningar
1 681
Senast: Gimlan
·
Hästvård Jag har en häst av den håriga sorten. Jag får göra det mesta med henne, men hon gillar inte när jag rycker manen. Försöker att ta några...
2
Svar
29
· Visningar
6 522
Senast: Novali01
·
Hästvård Ja, hur mår era hästar med PPID? Ålder?Medicineras dom?Kan dom ridas normalt?Hur har ni löst foderfrågan om de andra hästkompisarna har...
Svar
8
· Visningar
3 033
Senast: Ace
·
Hästvård Ni som provat, ger det effekt, och hur lång tid har det tagit innan ni märkt något?
2
Svar
32
· Visningar
6 056
Senast: Centaur
·
Hästvård För ungefär 10 veckor sedan fick min häst en senskada ( i hasen, väldigt ovanlig men god prognos ). Han har gått 8 veckor i sjukhage och...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Grazing
·
Hästvård En av våra hästar har väldigt konstig päls. Den ser "dammig" ut... :confused: Hästen ifråga har eksem och har haft regnskållor för två...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Buck
·
Hästvård Min häst står rakt upp och ned och svettas utan att röra på sig. Är det fler som har hästar som pälsat på sig för mycket trots det milda...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hej. Min häst har dragit på sig ett broddhål igår. Har inte så stor erfarenhet inom detta så undrar vad ni har för tips. Ska jag koka...
Svar
12
· Visningar
2 112
Senast: mily
·
Foder & Strö på det fodret som min ena häst äter sä står det bara smrp, MJ osv men inte typ vitaminer och selen. Det slog mig att det kanske är en...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: bergstopp
·
Hästvård Hej! Är ute och letar islandshäst och funderar över besiktning. Letar islandshäst och funderar över när det är "lönt" att göra en...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min shettis i princip matvägrade ett helt dygn för ett tag sedan (inte ens favoritgodiset var intressant). Hon var allmänt låg, osv...
2
Svar
39
· Visningar
2 938
Foder & Strö Mina hästar gillar inte kraffts miner blå, som dom får enbart för selenet egentligen. Dom äter ju upp det under natten, antagligen när...
Svar
8
· Visningar
1 349
Senast: Krati
·
Hästvård Hej alla, som vissa av er kanske vet bor jag med min häst i Tyskland. Idag hade vi besök av hästvagen (tangentbordet pa den här datorn...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: svea
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Funderat ett tag nu och även googlat Om man har ett grovfoder med högt mj blir hästen då piggare än vad den blivit med ett lågt värde?
Svar
19
· Visningar
2 389
·
Hästvård en häst i stallet har precis blivit friskförklarad från vad som tros vara fång. Hästen hade endast visat ytterst lite hälta men pga dess...
Svar
11
· Visningar
1 159
·
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Sockerbit
·
Foder & Strö Hej bukisar! Nu är snart fjolårets hösilage slut och det är dax att börja på årets skörd. Har fått analysen och har försökt sätta ihop...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Elo
·
Hästvård Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten...
Svar
0
· Visningar
649
Senast: SkogsToka
·
Foder & Strö Ska till slut ge 0.75kg krafft muscle up och har nu hållt på 1 månad och kommit upp i mellan 1/4 och 1/2 kg. Men känner att jag kanske...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama