Bäckenrotation

Varför skulle den ena inte kunnat vara sned/låst? Den har jag provat, har då problem att lyfta ena benet, värst i vissa vinklar.

därför att SI-lederna i stort sett är fogar.
Och har du kollat vad som händer med en ring om du roterar den i en ände? Vad händer med resten av ringen?

ett förslag är att leta upp en bra anatomibild på skelettet och sedan titta på hur bäckenet ser ut och är konstruerat, och därefter fundera på om det verkar kunna rotera så mycket, eller om dess olika delar verkar kunna röra sig så mycket utan att påverka resten.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
723
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 190
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 902
Senast: MayGrace
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 337
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka