Bäckenrotation

Varför skulle den ena inte kunnat vara sned/låst? Den har jag provat, har då problem att lyfta ena benet, värst i vissa vinklar.

därför att SI-lederna i stort sett är fogar.
Och har du kollat vad som händer med en ring om du roterar den i en ände? Vad händer med resten av ringen?

ett förslag är att leta upp en bra anatomibild på skelettet och sedan titta på hur bäckenet ser ut och är konstruerat, och därefter fundera på om det verkar kunna rotera så mycket, eller om dess olika delar verkar kunna röra sig så mycket utan att påverka resten.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 568
Senast: Squie
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 624
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar