Bäckenrotation

Varför skulle den ena inte kunnat vara sned/låst? Den har jag provat, har då problem att lyfta ena benet, värst i vissa vinklar.

därför att SI-lederna i stort sett är fogar.
Och har du kollat vad som händer med en ring om du roterar den i en ände? Vad händer med resten av ringen?

ett förslag är att leta upp en bra anatomibild på skelettet och sedan titta på hur bäckenet ser ut och är konstruerat, och därefter fundera på om det verkar kunna rotera så mycket, eller om dess olika delar verkar kunna röra sig så mycket utan att påverka resten.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
660
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
1 995
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI