Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mkt lusernhack kan jag börja med till häst som inte ätit lusern innan (vad jag vet) och hur snabbt kan jag öka det? Vill helst ha en...
Svar
9
· Visningar
1 729
Hästvård Det faller sig så att nästa skoning förmodligen kommer bli nån enstaka dag innan nästa återbesök på kliniken, spelar det någon större...
Svar
4
· Visningar
595
Senast: Smulan75
·
Hästvård Hej, Min häst har opererat bort två stora benbitar, en i vardera bakknät. Vid återbesöket fick jag beskedet att hon nog kan fungera som...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Ottilia
·
Hästvård Min häst har reagerat kraftigt på hösilaget. Han får som utslag över hela kroppen. Knölar som vätskar sig och sen spricker. Han är pigg...
2
Svar
36
· Visningar
5 078
Senast: Niccoh
·
Foder & Strö Jag har inte riktigt satt mig in i socker och NDF förr utan som så många andra endast räknat på ts, MJ Smb rp, Ca, P Mg och Ca/P kvot...
Svar
0
· Visningar
1 646
Senast: Zevs
·
Hästvård Är på väg att köpa en häst från södra Europa f-12. Han har under hösten tappat vikt pga brist på foder och har då satt extra päls (det...
Svar
8
· Visningar
2 422
Senast: Rosie
·
Hästvård Min överviktiga sällskapsponny har betett sig underligt idag och jag funderar på fång. Lite bakgrundsinformation. Äter enbart hösilage...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 188
Senast: maddie202
·
Foder & Strö Mitt islandssto har börjat okynnesäta av sin saltsten. Därför har jag plockat bort den och tänker ge henne salt bland krubbskramlet...
Svar
2
· Visningar
1 491
Senast: smedsussie
·
Foder & Strö Complett "lucernpellets" innehåller 160g smrp/kg foder men läser mig till på olika ställen att det inte är lucern utan rödklöver och...
Svar
6
· Visningar
722
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Jag är inte så hästkunnig men undrar om det finns någon regel som säger att hästarnas foder inte får ta slut? Att man måste köpa...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: Ruskig
·
Foder & Strö Vill ha ett fullfoder utan havre med gärna 340g (som krafft muscle up) finns det?
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Natasja
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Dethär är kanske en fantastiskt konstig och fånig fråga ! Jag har hästen min uppstallad men jag har inte riktigt velat fråga uthyraren...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 452
Hästvård Startar en ny tråd eftersom den senaste jag hittade är ett år gammal och har mycket ot.. Jag skulle vilja samla oss med KS hästar (och...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
36 415
Senast: Emiro
·
Hästvård Att bedömma hullet på sin häst känns aldrig lätt, men hur hullbedömmer man en häst med jätte jätte mycket vinterpäls? Om man bara ser på...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Milene
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 560
Senast: Roheryn
·
Hästvård Har nu under kvällen lagt ett mentalt pussel och alla bitarna föll på plats. Min älskade C-ponny har Cushing. :( Alla erfarenheter...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
33 588
Senast: Minsans
·
Hästvård Hej 1. Har ni något tips på hur man bäst rengör klippmaskinen? 2. Jag skulle helst bara vilja skölja ur den 3. Kommer inte åt överallt...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Nu behöver jag era erfarenheter ! Har en häst som fått gå 5 veckor på fri tillgång av silage för att äta upp sig till normalvikt.Nu...
Svar
5
· Visningar
562
Senast: Görel
·
Foder & Strö är det någon som vet vart man kan hitta flytande, välsmakande, selen? Som täcker behovet. Min häst äter inte pulvret.
2
Svar
31
· Visningar
2 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka