Jao, jag har haft (och har av och till) barfota hästar. Faktiskt har en enda Strasserverkare lagt sina händer på dem ett par gånger också, annars har det varit en kombo av AANHCP, KC la Pierre + några riktigt bra vanliga hovslagare som skött om dem mellan gångerna då jag verkat själv.Jag vill helst undvika namn osv även om många ändå vet och fattar vilka /vem osv.
Men : visst var även du för flera år sen inställd på viss skola "barfotaverkare" enl skola x eller y osv ? Och argumenterade massor utifrån det ?
Inget minne eller viktigt alls om det var Strasser eller något liknande . Och ingen skugga på dig om så må ha varit men att du sen dess sen länge tänkt om . Men rätt ska väl vara rätt ändå
Ingen skugga på dig och inget avsett att så göra . Du har ju kommit långt sen dess och har väl dessutom friska hästar ?
Då, när vi bodde i Norrland och vintrarna var normala så funkade det fantastiskt, sen vi flyttade till huvudstaden har jag till stora delar givit upp det. Det är för isigt på vintrarna och fn har jag hästar som behöver skor av lite olika skäl.
Och friska hästar.. Nja, dessvärre inte på länge, men inget hovrelaterat
Jag älskar barfota hovar, med vacker form och underbart ljud när de går. Jag föredrar det naturliga så långt det går, och kommer även i framtiden ha barfota hästar i den mån det funkar.
Det ska dock skötas efter beprövad vetenskap, och när en kvinna utan någon som helst kunskap om hovar hittar på något helt "nytt och revolutionerande" så drar även jag öronen åt mig.