potatisprotein

Vilomix har potatisprotein nu, men priset har stigit kraftigt de senaste åren! Så räkna med någonstans mellan 600-700 för en säck! Kan man ta hem en halv eller hel pall blir kg-priset lägre (lite beroende på var man bor)!
 
Jag köpte nyss 25 kg genom en som inte var listad som Vilomix åf. 535 kr om jag minns rätt. Min häst ÄLSKAR det. Den andra tveksam men äter.
 
Jag har letat som en tok och mailat med Vilomix men de har inte kunnat hitta någon återförsäljare som har hemma eller kan ta hem, och en hel pall med 200kg kan jag inte köpa till en häst som jag inte ens vet om hon äter det. Idag var jag dock och handlade lusern på orga kvarn och passade på att fråga. De tillverkar tydligen och kan sälja en mindre mängd så att jag till och med kan prova. :banana: Det ska passa utmärkt med vårt proteinfattiga hö.
 
Jag frågade typ alla hästaffärer i närheten (även sådana som inte stod med på Vilomix åflista) om de kunde ta hem o två nappade. Eller ja, det tog aslång tid innan båda svarade typ samtidigt men då svarade den ena att säcken nu stod o väntade på mig...
 
Kan man ge åringar? Min tunnade ur nu lite vid avskiljningen å vill inte äta lusern längre... köpte hippo alfa men tänkte smuggla ner potatisprotein.. han har nog fått i sig sådant förr i å med att mamman hade det å havre i sin lusern... (som han för övrigt glatt åt....)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
Svar
18
· Visningar
937
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 406
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp