potatisprotein

min förra häst behövde extra hjälp vid vårens fällning/pälssättning, så sista året jag hade honom fick han 1 kg krafft muskel utöver det han vanligtvis åt fram tills han släpptes på bete, uträknat blev det att han fick 204% av (tabell)behovet av protein och 150% av MJ behovet.
 
Krafft muskel får han nu, men jag är sugen på att byta till pp. Just för muskel innehåller massa pp+annat som är av mindre intresse. :-)
 
Hej!

Uträkningen får jag nog lämna till någon annan (sifferblind och dessutom sjuk så är helt opålitlig). Jag har köpt mitt pp på Börjes för 450 ungefär. Det räcker i en evighet och fantastiskt nog så äter min häst det (hon äter inte mineraler och selen). Jag blandade ut det med en viss mängd lusern. Tror vi gav 2.5 dl/dag. Det borde oavsett bli billigare med pp.

Lycka till! /Lavinia
Nu drar jag upp en gammal tråd men 450 kr?? För hur mycket då? Låter väldigt billigt. Min foderleverrantör skulle ha 690 kr för 25 kg.
 
*följer*

Här finns inte heller potatisprotein hos granngården, jag har dock aldrig frågat så det är möjligt att de kan ta hem?
 
*följer*

Här finns inte heller potatisprotein hos granngården, jag har dock aldrig frågat så det är möjligt att de kan ta hem?
Granngården som koncept är väl rätt styrt vad gäller sortiment, jag skulle tro att det blir svårt
(vår lokala lantmännenförening var sist med att gå in i Granngårdenkonceptet och lämnade det igen efter några år, så här är det större variation på sortimentet)
Det är nog lättare att ta kontakt med din distriktssäljare för kvarnbyfoder (som heter nåt annat nu, som jag inte lärt mig) och be dem sälja direkt till dig...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
Svar
18
· Visningar
937
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 406
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp