Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Har en liten förkylning i stallet. Har någon tips på hur man kan bota/lindra förkylningen? :confused: OBS! hästen har inte feber
Svar
1
· Visningar
709
Senast: spindel_17
·
Hästvård Någon som vet vad föl skall har som normaltemp. Det stå olika i böckerna. Vi har en häst som är förskyld och är rädd för att även fölet...
Svar
3
· Visningar
1 674
Senast: Kirre
·
Hästvård Har för mig att jag hört nånstans ifrån att dessa endast ska användas under ett par timmar eller så... Stämmer verkligen...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Alltså jag förstår helt och hållet principen med att man ska analysera grovfodret och sen utgå ifrån det när man beräknar foderstat mm...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 877
Senast: zzz
·
Hästvård *Lång historia* hoppas någon vill ta sig tid....Kan inte sluta och tänka på det som hände med ett sto när jag jobbade på island i...
Svar
14
· Visningar
1 719
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård IDAG fick jag (bättre sent än aldrig, eller nåt..) kopia av provsvaret från SVA från valackens konstiga eksem. Var ju informerad av vet...
Svar
11
· Visningar
1 437
Senast: Alexandra_W
·
R
Foder & Strö Våra isisar går på lösdrift året om. Ska få hö iår istället för hösilage. Hur många kilo hö ska man ge dem vid normalt väder (Skåne)...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Ruski
·
T
Hästvård Hej! Jag håller på att köpa en åring, ett sto född 070501. Skulle ni röntga?? Går det att röntga för ostheochondros redan nu?? Det står...
Svar
8
· Visningar
2 348
Senast: Tora
·
Hästvård Är på gång att köpa en häst som jag först ska ha på prov ett tag, eller ångertid eller vad man ska kalla det :p Först var det tänkt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
15 864
Senast: Totola
·
M
Hästvård När ska man sätta på sin häst vintertäcke villken minusgrad? Hon är helklippt bara hår vid sadeln. Och vet inte när jag ska börja med...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: gazira
·
Hästvård Pållan har en man som är rent bedrövlig att skåda... Lite halvlång sådär, jag vill ju självklart att den ska växa ut och bli jättelång...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: heidi maria
·
S
Hästvård har ni vart med om hästar som böjts för hårt på vet besiktning och blivit halta pga av det men som vart okey innan?
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 254
S
Hästvård Jag tror jag blir knäpp! Min häst har efter 2½ månad lång konvalescens kommit ut i hagen, allt var som vanligt, hon gick in och ställde...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: pinky
·
E
Hästvård jag känner en person som har fått ett vbl som inte är duglig för trav längre.han är utdömd,pga problem med ena kota bak.nu använder dom...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Boj
·
Foder & Strö Havren har nu gått upp i pris och kostar ca 140kr för 40 kg och det börjar kännas lite dyrt. Åtminstone med tanke på vad den kostat...
Svar
11
· Visningar
1 140
Senast: Cilva
·
Hästvård Idag när jag började skritta fram Novan så var hon extremt stötig och stel bak. Jag insåg ganska snart att något var fel och satt av...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Shaggy
·
L
Hästvård Var in för någon månadsedan med min häst och han hade då sträckt karpallalden och ligamenten runt. Han blev sedan bra men nu känns han...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: lundsbo
·
Hästvård Det är såhär att jag har nyligen köpt en ny häst och vid besiktningen den 12/10 fick hon första sprutan mot botulism. Hon ska ha nästa...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Thorine
·
F
Hästvård hästen är en a-ponny med okänd stam och i papperna veterinären fyllde i står det korsningsponny? skall jag skicka in några andra papper...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Månsane
·
Hästvård Finns ju bara en miljon trådar om täcken sen innan, så jag tyckte det var bäst med ännu en :p Har ny häst för i år och har därför...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 070
Senast: Snyggve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn