Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Har precis köpt en ny säck med linfröpellets och har hittat en hel del hela linfrön i säcken! Så nu undrar jag om man vågar fodra med...
Svar
18
· Visningar
1 345
Senast: makejo
·
Hästvård Min tjej har känts riktigt knepig senaste månaden. Hon är mycket motvillig att gå framåt de första 30 minuterna av passet, man får driva...
Svar
12
· Visningar
1 551
Foder & Strö Frågade här på forumet för ett tag sedan om kvoten på mitt hösilage som är 9 och fick rådet att strunta i hög kvot och fodra på. Har...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Jag ska köpa ett 2-årigt(snart 3år) varmblodssto snart och jag har funderat massor på vad jag ska ge för foder och hur mycket. inkörd...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: arabia
·
H
Hästvård Hej, tänkte höra med er som har araber. Har ni lång man på dom lr inte? Jag har ett arabsto med lång man. men mina vänner tycker jag...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 133
Senast: pibalill
·
Hästvård En bekant ska avliva sin häst och hon har sökt runt lite för att kolla vad som är bästa alternativet. Hon var inne på att en jägare...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
17 628
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Tänkte unna hästen Back on Track till hans rygg men kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ryggstycke o sy in i ett ylle täcke eller...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Snobben
·
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt men provar här... Angående hovkvalité, och att ev låta ponny gå barfota. Har bara haft hästar vilka...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Maxmax
·
Hästvård Vill inte skriva den här tråden egentligen, men nu får vi förbereda oss på det värsta. Kanske blir läge för avlivning ikväll. Görs i så...
2
Svar
28
· Visningar
4 258
Senast: Panamera
·
D
Hästvård Fått 2 rekomendationer som skiljer sig en hel del . Använder mkt örter till mig själv men det enda jag använt till häst är Munkpeppar...
Svar
1
· Visningar
1 358
Senast: Jen80
·
Hästvård Jag ska ge min pålla butta i 10 dgr. Hon är oerhört kräsen av sig så det funkar INTE att blanda i maten. Hon tvärvägrar äta vad jag än...
Svar
10
· Visningar
1 857
Senast: lizzie
·
Hästvård moderator: flytta gärna tråden om den ligger fel. min häst har en pålagring i hb knä som han blev halt av i våras när han fortfarande...
Svar
3
· Visningar
1 313
B
Hästvård I syftet att lära ut grundläggande massage för häst.. teorin var gratis, ingick alltså i terminsavgiften men alla var välkomna (dock...
Svar
9
· Visningar
1 257
Senast: fragansia
·
M
Hästvård Ni som har/haft häst med kronisk fång vad baserade veterinären det utlåtandet på? Skulle vilja veta vad som visar att en häst har...
Svar
14
· Visningar
5 591
Senast: sissu
·
Hästvård denna årstiden är jobbig, hagarna söndertrampande o lera upp till knäna (nästan) men skall man sköja benen dagligen, eller bara...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: rosita
·
Foder & Strö Någon som ger sin häst det. Vill ha så mycket info om det som möjligt..
2 3
Svar
41
· Visningar
7 940
Senast: jenred
·
Foder & Strö Det var mycket tal om invasionen av mördarsniglarna i somras kunde orsaka problem vid onplastning av hö. Jag har gått och oroat mig för...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Immer
·
Hästvård hur gör ni på vintern med skor? kör ni med skor eller får dom gå barfota? hur funkar det att rida utan skor på snö? klumpar det sig så...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: Madelene
·
F
Foder & Strö Ja, just det! Hur gör man?? Två av mina tre hästar äter gladerligen sina loppfrö tillsammans med sin vanliga matranson, medan herre...
Svar
10
· Visningar
1 744
Senast: Flash
·
Foder & Strö Ett färdigfoder med detta innehåll och värden, har det bra kvalité på proteinet för en växande unghäst? Ingredienser: Korn 23 %...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.