Slakt = Pengar?

Sv: Slakt = Pengar?

Skrev: "det är mycket man kan ha teoretisk kunskap om utan att för den skull besitta ett kunnande som i ditt fall gör att man uttala sig om ett praktiskt utförande"

Ovanstående citat angående teoretisk kunskap skrev du EFTER att jag ifågasatte om du visste var det var för någonting, vilket du inte visste. När jag och andra sedan beskrivit och utvecklat vad teoretisk kunskap är för något försöker du tillrättalägga och få det till att du visste vad teoretisk kunskap innebär. Det är klart att du vet det nu när jag har förklarat, men inte tidigare då du visade i ditt resonemang att teoretisk kunskap inte fanns med i din värld.

Inga efterkonstruktioner tack!

Denna kostnad kan man numera teckna en tilläggsförsäkring för i sin vanliga hästförsäkring och därmed få ersättning för (om avlivningen är medicinskt motiverad). Gäller åtminstone i det försäkringsbolag jag har mina hästar försäkrade i.

Jag vet, fast det kanske var knapplån?

Men bolaget betalade hela summan, direktreglerades. På samma sätt som de betalade bultning och destruktion för unghästen innan det. Och kommer betala avlivning på valfritt sätt för nuvarande ungsto om hon döms ut av dem.

Är VÄLDIGT skönt att inte ens behöva tänka på det ekonomiska i valet kring avlivning faktiskt. (För nä jag hade inte haft råd med så mkt ur egen ficka)

Jag vet, fast det kanske var knapplån?

Är VÄLDIGT skönt att inte ens behöva tänka på det ekonomiska i valet kring avlivning faktiskt. (För nä jag hade inte haft råd med så mkt ur egen ficka)

Ja - sorry - var tänkt som allmän info.

Håller med, skönt att inte behöva tänka på det ekonomiska

Huvudsaken tycker jag, är att man tänker på hästen, inte på hur man själv "skulle vilja bli avlivad"
Det är hästen som ska bli avlivad, inte en själv. Man själv kanske tycker att det ser hemskt ut att få en bult riktad mot pannan, men i avlivningssituationen borde man inte utgå ifrån sig själv.

Ovanstående citat angående teoretisk kunskap skrev du EFTER att jag ifågasatte om du visste var det var för någonting, vilket du inte visste. När jag och andra sedan beskrivit och utvecklat vad teoretisk kunskap är för något försöker du tillrättalägga och få det till att du visste vad teoretisk kunskap innebär. Det är klart att du vet det nu när jag har förklarat, men inte tidigare då du visade i ditt resonemang att teoretisk kunskap inte fanns med i din värld.

Inga efterkonstruktioner tack!

Du inga fria tolkningar! Samt var inte så :devil:-la nedlåtande!! "När du och andra...." :confused: Jag bemödade mig INTe tidigare att bemöta ett så dumt påstående som du gjorde där du ifågasatte om jag visste vad teoretiskt kunskap var. Det är möjligt att du har den uppfattningen att bönder är så :devil:-la korkade att dom inte har så pass allmänbildning. :mad:

Vad jag däremot ansåg om dina påståenden, vilket du valde att förbise, VAR ATT i detta fall vad gäller att bulta djur och att som du ansåg vara endast ett fåtal gånger som lyckades och djuret blev hjärndöd i stället för medvetslös och sedan skulle vakna upp. Att detta var TOTALT felaktigt, då kom du dragandes med att jag inte visste vad du besatt för teoretisk kunskap! I detta fall anser jag då att det rör sig om hörsägen och INTE teoretisk kunskap, p.g.a. att för du för det första har fel och för det andra inte kan uttala dig om hur svårt något är om du inte provat själv! Och MÄRK VÄL jag talar ENDAST om bultning av djur, inget annat!! Något som du tydligen har svårt för att förstå.

Kicki :bump:

raderat...

Senast ändrad av en moderator:

Du inga fria tolkningar! Samt var inte så :devil:-la nedlåtande!! "När du och andra...." :confused: Jag bemödade mig INTe tidigare att bemöta ett så dumt påstående som du gjorde där du ifågasatte om jag visste vad teoretiskt kunskap var. Det är möjligt att du har den uppfattningen att bönder är så :devil:-la korkade att dom inte har så pass allmänbildning. :mad:

Vad jag däremot ansåg om dina påståenden, vilket du valde att förbise, VAR ATT i detta fall vad gäller att bulta djur och att som du ansåg vara endast ett fåtal gånger som lyckades och djuret blev hjärndöd i stället för medvetslös och sedan skulle vakna upp. Att detta var TOTALT felaktigt, då kom du dragandes med att jag inte visste vad du besatt för teoretisk kunskap! I detta fall anser jag då att det rör sig om hörsägen och INTE teoretisk kunskap, p.g.a. att för du för det första har fel och för det andra inte kan uttala dig om hur svårt något är om du inte provat själv! Och MÄRK VÄL jag talar ENDAST om bultning av djur, inget annat!! Något som du tydligen har svårt för att förstå.

Kicki :bump:
:bow: du gjorde min kväll

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 638
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 738
Senast: Karminnie
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 901
S
Hästmänniskan Anonymt nick p.g.a. ev. skadeglada människor. Vet inte riktigt hur jag ska göra med min häst och eftersom jag inte har någon direkt...
2
Svar
35
· Visningar
4 137
Senast: MamaJustify
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn