Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har använt en penicillinsalva senaste tiden då min häst har haft mugg och nu är den slut. Det var min mamma som hade den här lilla...
2
Svar
22
· Visningar
5 602
Senast: Madick
·
Hästvård Då jag haft fånghäst själv så vet jag mycket väl vad det handlar om, det jag undrar över är hur andra människor resonerar kring...
Svar
5
· Visningar
1 952
Hästvård Är det någon som vet vad Dexametazon är för ngt, och vad det används till??
Svar
3
· Visningar
743
Senast: rubytoo
·
K
Hästvård Hur ser erat stallapotek ut? Och vad använder ni diverse prylar till!?
2
Svar
22
· Visningar
2 660
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Funderar på att skaffa torv att ha till mina hästar i vinter. Va tycker ni om torv. Hur gör ni med era "bäddar" Är det lätt/svår...
2
Svar
22
· Visningar
3 027
Senast: zzz
·
A
Hästvård vilket är det bästa linimentet enligt er? ja har hört att radital (om den nu heter så) är bra... vad tycker ni?
Svar
18
· Visningar
1 616
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Hur tvättar ni av sår om ni inte har tillgång till slang så ni kan skölja av dem, utan bara kallvatten i kran?
Svar
6
· Visningar
868
Senast: lady_mike
·
H
Foder & Strö Har förstått att det finns mycket klokskap härinne, så jag kastar ut min fråga; Vad är skillnaden mellan krafft grov 90 resp krafft...
Svar
2
· Visningar
2 050
Senast: arabia
·
G
Hästvård Nyligen var en av hästarna i stallet tvungen att avlivas pga komplikationer från transportsjukan. Jag funderar bara över hur vanligt...
Svar
4
· Visningar
1 469
Senast: ang
·
Foder & Strö Skulle vilja ha tips på proteinrika och havrefria kraftfoder. Är till ett halvblod som har svårt för att hålla hullet och samtidigt...
2
Svar
27
· Visningar
5 288
Senast: spindel_17
·
Hästvård 6 åring (till våren). Hur ordnar man det? Veterinär? mätman? sen måste man mäta igen när de fyllt 8 va? har noll koll på...
Svar
7
· Visningar
1 527
C
Hästvård Vad innebär fångnacke eller fettnacke? Har hört mycket talas om detta, men vet inte riktigt vad det är. Påverkar det hästen negativt...
2
Svar
32
· Visningar
32 058
Senast: sagoliiiik90
·
Hästvård Hej! För några månader sen köpte jag en häst, som var lite hostig av sig när man red, men dom sa att det inte var något att bry sig om...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Köpt hem lite hö till ponnyn som hon vägrar äta. Hon äter lite av det så jag bollade med två teorier; 1. att hon inte var hungrig 2. att...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: LitenC
·
L
Hästvård Fick precis reda på att min ponny (shetland/welsh m. 11 år) har haft kolik i natt. Han verkade hängig när mamma gav dem hö i hagen och...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: lyckobubblor
·
F
Foder & Strö Satt och kollade lite foderstatsräkningsprogram och enligt det skulle det för min häst räcka med bara hö, bortsett från att han får för...
Svar
6
· Visningar
980
Senast: Vinja
·
Hästvård Vore tacksam om den här tråden kunde hållas UTAN urspårningar från ämnet. Men, någon med erfarenhet av skador på tåsträcksenan...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
24 311
Senast: aiquen
·
V
Hästvård Har en häst med en pålagring på höger fram arbåge. Hon har varit igång i så nio månader nu och jag har inte hoppat henne på denna tiden...
Svar
4
· Visningar
1 157
Hästvård Finns det någon vänlig själ som har detta nummer? Jag har letat och letat men jag hittar det ej. Tack på förhand.:bow:
Svar
2
· Visningar
1 538
Hästvård Har en 10-årig kille som blev sparkad i hagen för ca 1 år sedan. Sedan dess har han fått vila alt blivit lugnt riden. Nu har jag haft...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka