Penicillinsalva

Sv: Penicillinsalva

Okej, men då kanske jag ska ha henne lindad även på dagen isåf.. Min tanke var (då vi har spån) att det var viktigast och enklast att linda över natten då hon svullnar en aning på ena benet då hon står stilla och dessutom trampar runt i "kisspån" med massor av bakterier. Men på dagen återstår ju problemet med lera och bakterier utifrån.

Problemet är att det kanske behöver luftas en aning och att det kanske inte är bra att stänga åt för mkt.. Äh, jag vet inte. Imorgon får hon nog gå ut med lindor.

Tack för ditt svar!

Okej, men då kanske jag ska ha henne lindad även på dagen isåf.. Min tanke var (då vi har spån) att det var viktigast och enklast att linda över natten då hon svullnar en aning på ena benet då hon står stilla och dessutom trampar runt i "kisspån" med massor av bakterier. Men på dagen återstår ju problemet med lera och bakterier utifrån.

Problemet är att det kanske behöver luftas en aning och att det kanske inte är bra att stänga åt för mkt.. Äh, jag vet inte. Imorgon får hon nog gå ut med lindor.

Tack för ditt svar!

Luft är alltid bra, du kan ju lufta på stallgången eller så, någon/några h per dag, under ridning/promenader etc. Lite är ju bättre än inget.

Eller byt till halm som sagt, fick jag göra förr för en sårskada som skulle skyddas mot lera men luftas inne, och som spånet fastnade i.

Spån är det värsta. Det hade jag till min som fick såna problem också. Det misstaget skulle jag inte göra om...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 774
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 026
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrhingsten Skyline to B.