Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har en mycket märklig situation på en häst i stallet. I början på veckan hittades hon i hagen och mådde dåligt. Hon hade lite feber...
Svar
14
· Visningar
2 776
Senast: ancan
·
C
Hästvård Jag har en 21-årig arab som enligt min equieterapeut är dålig i sina leder (dåligt med ledvätska). Hon kom ut och gick igenom honom då...
Svar
15
· Visningar
3 701
Senast: Cillavan
·
H
Hästvård Hej, nu är det såhär att mitt arabsto är uppsvullen varje morgon nu i alla fyra ben! Har hoppträning med henne 1 ggr/ vecka. Hennes ben...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Tinen
·
Hästvård Jag har den senaste veckan haft rikligt med sår ovanför strupranden på min 4 åring. Det ligger från strupranden och uppåt mot mitten av...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: älgen
·
  • Låst
Hästvård Jag behöver hjälp, har nu försökt ett flertal gånger med att göra en ardennerfläta eller liknande på min frieser då jag rider o jobbar...
Svar
14
· Visningar
4 523
Senast: AnnaNore
·
Foder & Strö Skulle vilja höra lite idéer om att förebygga/åtgärda orolig mage! Båda pållarna är lösa i magen och har blivit det efter flytt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 699
C
Hästvård såg ett tvprogram igår där de hade sin shettis i en löplina på tomten. Vi hade en diskussion om det men kom inte fram till om det är...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 528
Senast: Zab
·
S
Hästvård Har börjat fundera på en sak. Säg att man har en häst som är aningens lågställd, men lite korta framben. Även om denna häst rids i...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Curtice
·
C
Hästvård E så ledsen just nu =( Idag så var jag hos veterinären med mitt sto igen. Kom nyss hem därifrån så det blev en riktig heldag där ute...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Splittan
·
C
Foder & Strö Hejhej.. Jag fick nyss mineraler utav min mamma, men hon har inte kvar säcken så jag kan inte se hur mkt mineraler som jag ska ge...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: pinky
·
Foder & Strö Ni som fodrar med korn, vad ger ni till det. Vilka mängder? Jag har en valack som ej tål havre. Han äter Mustang Original...
Svar
16
· Visningar
1 553
Senast: Ylva86
·
G
Hästvård Vår islänning har verkligen sinnessjukt mycket päls på vintern, mer än någon annan isis jag sett. Han svettas t o m utomhus ibland om...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Curtice
·
S
Hästvård Jag har en frieser på 10 år och han har spatt i höger bakben. Har haft det i cirka 2 år. Har haft 2 olika veterinärer, en säger att han...
Svar
10
· Visningar
1 242
Senast: milly
·
Foder & Strö Är det en bra ide att ge havre till en fånghäst? Ja funderade på korn, men fick se att hästar blir lätt tjocka av det.... Mitt sto...
2
Svar
20
· Visningar
5 025
·
S
Foder & Strö Jag blir tokig har en tjej som e inhyrd m sin häst. Hur mkt ska man lägga sej i vad hon ger sin häst?? Hon vill att hästen ska ha 12 kg...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 141
·
P
Hästvård :bump:Hejhej ! För 2månadersen ungefär märkte jag att min haflingervallack började fått vitt hår. Det är precis där sadelmbossorna...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: jordgubba
·
Foder & Strö det innehöll 34 smbrp och 7,8 Mj. Bläää!! Hur ska jag göra nu då, står här med en häst som har börjat falla ur och det förstår jag...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö hej! kan det vara en bra ide att hänga upp ett hönät ill kvällen med halm i, om jagvil atm min häst ska få lite mer att pilla med? (hon...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hejsan! Hur mycket ska man räkna mer att gräset har i näringsvärde nu?? Gräset är ung 15 cm högt och välgödslat. Tänkte nu med...
Svar
12
· Visningar
1 382
Hästvård Hejsan, har ett problem med min häst, han får massor med små sår, av sig självt. ibland när man tar bort skorpan så hänger det med en...
Svar
11
· Visningar
1 043
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka