Jamtland
Trådstartare
Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar heller inte att inte ha "fri" tillgång. Jag har slowfeedernät på balen och för två hästar funkar det. Den tredje hästen är högst i rang och hungrigast/tjockast/i störst behov av bantning. Det är därför det inte funkar med begränsad tillgång, då jagar hon undan de andra två (även fast jag fodrat långt isär) och äter det mesta själv och stressar de andra.
Jag kämpar för att ha betesmask på henne men hon nöter ut en ny betesmask på ett par dagar. Under en tid nu har hon haft en lagad betesmask som på bilden och sedan en greenguard för det stora hållet, men hon petar loss remmarna greenguarden sitter fast med och jag vet banne mig inte vad mer jag kan göra?!
Har ni något förslag på hur jag antingen får fast greenguarden bättre eller något annat förslag jag inte tänkt på?
Jag kämpar för att ha betesmask på henne men hon nöter ut en ny betesmask på ett par dagar. Under en tid nu har hon haft en lagad betesmask som på bilden och sedan en greenguard för det stora hållet, men hon petar loss remmarna greenguarden sitter fast med och jag vet banne mig inte vad mer jag kan göra?!
Har ni något förslag på hur jag antingen får fast greenguarden bättre eller något annat förslag jag inte tänkt på?