Åtgärder för dålig mage?

Sv: Åtgärder för dålig mage?

Jag är inte så säker på att det är ofarligt för dem att äta fruset gammalt gräs. Gräs som har vuxit länge har hög fruktanhalt.
Det är klart att om det helt har vissnat är det kanske annorlunda.

Men alla våra hästar går ju ute dygnet runt o inte mår de dåligt av det?

Sv: Åtgärder för dålig mage?

Jag blir nästan vilsen i den här tråden som dessutom liknar ett par andra som har varit samtidigt.
Men om det fortfarande är fång och fruset gräs som du är inne på, det var bla det jag svarade på tidigare så har jag läst att det bara är speciellt farligt för de hästar som är i riskzonen för fång att beta när gräset är fruset. Andra hästar tål det lite bättre för de har lättare för att bryta ner de farliga kolhydraterna så deras tarmbalans störs inte lika lätt.
Jag har våra andra hästar ute fortfarande, trots frostnätter, men i kväll kommer de in pga regnet.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 509
Senast: _Taggis_
·
Foder & Strö Vilka foder/ tillskott är kan man ge som är bra för magen?:) Jag har 2 shettisar som just nu bara äter hösilage. Ponny 1 äter mellan...
Svar
9
· Visningar
1 665
Senast: Amha
·
Hästvård Nu börjar fler och fler pållar i stallet bli dåliga i magen. Dom är uppdelade på lite olika sätt i hagarna: 3st ston har precis bytt...
2
Svar
31
· Visningar
3 550
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Jag ger hösilage för andra året i rad till mina två halvblodsston. Totalt fem hästar i stallet, alla äter samma foder. Förra året var...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 504
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka