Sv: Varför är dom dåliga i magen
Jag äger hästen som vart "sjuk" i förrgår, han går nu i rutan framför stallet med den häst som insjuknade först. Båda två äter just nu enbart vanligt hö, dvs inget kraftfoder. Båda två är nu en aning bättre, dvs det sprutar inte ur dom längre.
2 av stona har nu oxå "insjuknat" går i olika hagar, en i ruta på vallen & en i stohagen.
Idag insjuknade även min andra häst, som gått framför stallet i ca 6 månader.
Med "insjukna" menas skiter koblaffer.
Just nu är det bara 3st vallacker som klarat sig, & alla tre har "levt" på vallen dvs sommarvallackhagen sedan i maj. Så att det är själva sommarhagen känns rätt uteslutet just nu.
Men vi börjar komma fram till en kanske trolig teori.
Antar att den dyker upp här inom kort.
Inga ekollon, inget dåligt vatten.
Jag äger hästen som vart "sjuk" i förrgår, han går nu i rutan framför stallet med den häst som insjuknade först. Båda två äter just nu enbart vanligt hö, dvs inget kraftfoder. Båda två är nu en aning bättre, dvs det sprutar inte ur dom längre.
2 av stona har nu oxå "insjuknat" går i olika hagar, en i ruta på vallen & en i stohagen.
Idag insjuknade även min andra häst, som gått framför stallet i ca 6 månader.
Med "insjukna" menas skiter koblaffer.
Just nu är det bara 3st vallacker som klarat sig, & alla tre har "levt" på vallen dvs sommarvallackhagen sedan i maj. Så att det är själva sommarhagen känns rätt uteslutet just nu.
Men vi börjar komma fram till en kanske trolig teori.
Antar att den dyker upp här inom kort.
Inga ekollon, inget dåligt vatten.