Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård min häst är svullen bakom ganasherna (i körtlarna där, alltså) , jag har fått höra att det kan bli så om hästen äter jord och grejer...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Bison
·
Hästvård Min hovslagare rekomenderade mig att köpa Torsklevertran att smörja på hästarnas hovar. men på dunken så står det att man ska ge det i...
Svar
11
· Visningar
1 516
Senast: PayWay
·
M
Hästvård Tycker ni att det är ok att ta bort allt kraftfoder under ca tre veckor precis vid inridningens början? Hon får lucern och mineraler...
Svar
7
· Visningar
829
Hästvård När man har häst så bör man ju ha en liten sjuklåda. I min sjuklåda fanns allt jag behövde, men nu efter 8-9 månader så saknas det...
Svar
15
· Visningar
1 700
Senast: Osterang
·
Hästvård Min kompis häst har fått tuppkamm i halsen:crazy: Brukar man få tuppkamm i halsen? Har bara hört att man sprutar i haserna. Nu har...
Svar
15
· Visningar
1 778
Hästvård Jag har min häst i ett kollektivt stall, vilket funkar bra. Nu har vi nya inhyrningar, hon har 1 stor häst o en liten ponny. dem går i...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: chrysler
·
Hästvård Kan det tyda på något annat än fång om ponnyn har stark puls i båda frambenen (känns både på in o utsidan av kotorna)??! haltar från...
Svar
3
· Visningar
1 227
Senast: annaa
·
Hästvård Vad gör man? Har hänt så en gång för länge sedan med, det är så när man köper hästar som varit hos diverse skumma travtränare. hon...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Sonic76
·
S
Hästvård hade ni vågat köpa en 20 årig islandshäst som har sk utläkt spatt? hur stor är risken att den kan bli dålig igen?
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: jinx
·
Hästvård Hej, jag planerar att nu till helgen klippa min islandshäst igen (det växer ut snabbt) och funderar på om jag ska ta halva benen oxå...
Svar
1
· Visningar
645
E
Hästvård Hejsan! Tänkte höra om det är någon mer än jag som varit med om detta: Min häst står inne på natten året om (men är alltid ute länge...
2
Svar
24
· Visningar
2 548
Senast: gylle
·
Hästvård Enl min egen erfarenhet så svettas hästar mer när de är välmusklade och i god form. De hästar jag fått möjlighet att följa från totalt...
Svar
7
· Visningar
1 932
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej! Hur länge bör man vänta med att rida med bett i munnen efter en tandraspning? //Train
Svar
4
· Visningar
4 370
Senast: Train
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig, jag har fått en höanalys som är gjord för ko istället för häst och har för mig...
Svar
17
· Visningar
3 388
Hästvård Hur allvarligt är hovröta? Vad kan det ge för framtida skador om det inte behandlas? Hur behandlas hovröta? Varför får hästen hovröta...
Svar
3
· Visningar
6 046
Senast: Kiickan
·
Hästvård mitt sto har en varm hov och ett lite svullet ben..inte jättemycket men varmare än det andra fram. ingen direkt puls och hon blir bättre...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: clubman
·
Hästvård Är sååååå arg! Ni får ursäkta om det hela blir lite rörigt..:crazy: Min polle blev skodd för andra gången av denna hovis, redan under...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 042
Senast: Piraja
·
E
Hästvård Hej alla kunniga och erfarna unghäst ägare! Jag behöver lite uppmuntran och råd! Jag har ett fullblod som jag ridit in under våren...
2
Svar
22
· Visningar
2 368
Senast: Eliza77
·
Hästvård Vaccinerar ni era hästar varje år mot boutolism? Har för mig att en veterinär sa att det räckte med vartannat år när man hade tagit...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 692
Hästvård Jag fick avbryta dressyrträningen i går då hästen kändes allt annat än fräsch. Vi tog ut honom och longerade på asfalt och då släpade...
Svar
10
· Visningar
2 646
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka