Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö hur myvcket lusernhack ger ni era pållar???nyfiken
Svar
18
· Visningar
1 341
M
Hästvård Nu är det så att våran ridskola har fått ringorm. Jag hade den hästen som var smittad på min lektion i tisdags, efter det har jag ridit...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: majabergman
·
Hästvård Jag fick fakturan på röntgen av åringen i dag... Vid friröntgen visade det sig att hon har en Birkelandsfraktur på VB och så långt är...
Svar
9
· Visningar
2 112
W
Hästvård Hur har ni gjort när hästen fått överben? Alltså första tiden när man märkt att ngt är på gång? /W
Svar
10
· Visningar
1 174
Senast: NonStop
·
M
Hästvård Jag äger en underbar islandsvalack sedan 6 månader och allt har fungerat toppen förutom en sak och det är att han har svårt att kissa i...
Svar
5
· Visningar
1 728
Senast: Lillaloppan
·
Hästvård Jag har 2 frågor. Först om kompisens häst som skulle bli avlivad. Nu kanske hon inte ska det. Hästen är inte halt och när han vilar...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Mysaan
·
C
Foder & Strö hade hövt lite hjälp.. jag har ingen våg :/ hur mycket väger: 1 DL KRAFFT MINER? (pellets) 0.1 KG HAVRE (hel) 0.1 KG BETFOR...
Svar
12
· Visningar
1 108
Senast: nyponros
·
M
Foder & Strö Någon som provat detta? Funderar på att byta ut krafft grund mot det:) Nu är ju deras sida nedlagd för tillfället men har för mig...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: Curtice
·
Hästvård hur mycket påverkar det ridningen att en häst är överbyggd? om det är en dressyrhäst, kan den samla sig lika mycket som en häst med en...
Svar
6
· Visningar
1 370
Foder & Strö om man ska sluta ge ett kraftfoder, kan man sluta på en gång eller ska man skära ner på det under en tid varje dag och sen sluta...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: RIA
·
Hästvård (Hittade ingen annan liknande tråd) Nån som har några tips/råd till mig som ska klippa ponnyn själv för första gången? :D Vad ska...
Svar
5
· Visningar
1 723
Senast: Wippos
·
Hästvård Ni som haft hästar med ringorm, hur lång tid har det tagit innan det är helt borta, innan det inte syns längre att era hästar har haft...
Svar
8
· Visningar
1 820
Foder & Strö Hej! Jag har nu fått vår höanalys vilket visar en kvot mellan Effektivt råprotein och energi på 8,9. Det är ju jättebra för mitt sto...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Vad använder ni för märke och i vilket syfte ger ni det?
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 917
Senast: Welsh
·
Hästvård Min pålle är väldigt torr i kronranden, det blir mjälligt liksom. Han är också väldigt torr ovanför karleden, i hovskägget liksom, han...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: janis
·
E
Hästvård Har en liten fundering av om man kan avmaska dräktiga ston (min är i 10 månaden)? har även hört att det kan vara farligt och att man bör...
2
Svar
25
· Visningar
8 692
Senast: Madick
·
C
  • Låst
Hästvård hur tror ni det kommer påverka hästvärlden? Kommer veterinärer skriva ut preparat utan träckprov? Kommer folk skita i att kolla då...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Catthhh
·
Hästvård Läste i en annna tråd lite om vissa natur medel(eller vad jag ska kalla det)som man kan ge för lugnande effekt på hästar med stress...
2
Svar
20
· Visningar
2 626
Senast: charmant
·
K
Foder & Strö Min häst får 1 såndär mjuk plastbalja med lusernhack varje kväll. Nu har jag tänkt gå över till lusernpellets pga att det blir...
2
Svar
27
· Visningar
5 071
Senast: wolken fee
·
Foder & Strö Tkr ni att det är ngt fel med att man ger hästen: 6kg hösilage 3dl korn 3dl betfor 3dl lucern Mineraler Själv tkr jag att det...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka