Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns det? kan man göra en totalbeskiktning av hästen på klinik, där man tex spattröntgar, röntgar ryggen, benen, hovarna och kollar...
Svar
14
· Visningar
1 136
Hästvård Var in igår till strömsholm och lämnade pålle. Han var så cool när vi kom dit, fast han ville helst inte väga sig, utan klev rakt över...
Svar
16
· Visningar
1 383
Senast: alice
·
M
Foder & Strö Är det någon som kan jämnföra Hippos sortiment med Kraffts? Jag underar vilka som är ungefär samma sak. Fodrar nu med Krafft men...
2
Svar
20
· Visningar
3 384
Senast: stranger
·
Hästvård Hur påverkas barfotahästar av att gå på asfalt? Skrittar på asfalt ca 30 min om dan. Märker att han ömmar men han haltar ju inte. Hur...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min pålle slickar som en galning på saltstenen. Fick en ny för 2½ vecka sedan, och den har redan ett ganska djupt "hål" i sig. Vad...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: Zab
·
B
Foder & Strö Jag har ägt ett litet halvblod i ca 1 år nu. Jag har en uträknad foderstat som ser ut så här 1 kg havre, 1 kg kraft musli, 700g betfor...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: milly
·
S
Hästvård Ämnet har varit uppe flera gången innan och jag har suttit och läst en del trådar. Efter alla de trådarna har jag egentligen bara en...
2
Svar
20
· Visningar
2 510
Senast: skogersson
·
Foder & Strö Sprang på detta foder hos en bekant... Aldrig sett det förrut och det stod ingen innehållsförteckning på det... luktade ..hmm... ja jag...
Svar
10
· Visningar
1 684
Senast: springsten
·
  • Låst
Hästvård Hej Ja, mamma och jag skulle köpa avmaskningmedel till våran nya häst och fick då veta att det är receptbelagt sen den 15 okt:crazy...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Mitt 16åriga sto är i behov av mer energi, men inte mer hull eftersom hon redan rullar fram. På något sätt lyckas hon och det andra...
2
Svar
27
· Visningar
2 227
Senast: caballus
·
Hästvård Vad kostar det ungefär att ta ut en vet och kolla dräktighet+vaccinering?
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Molekyl
·
K
Foder & Strö :cry: Såg häromdagen att fågel:devil: har pickat hål på ca hälften av vår skörd av hösilage-balar...:cry::cry: Ett par-tre balar hade...
2
Svar
22
· Visningar
4 395
Senast: Kockan
·
J
Hästvård Hur mycket täcke har ni på era pållar egentligen och hur mycket är de rakade? Idag när skötaren skulle ta in min pålla (rakad halva...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 421
Senast: Tibra
·
Hästvård I ett par veckor nu har Novan varit lite för lös i magen för att jag ska känna mig riktigt nöjd. Det har inte varit diarre utan normala...
Svar
13
· Visningar
1 543
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Det kanske inte är så många som hunnit prova kraffts nya muslisorter, men är det någon som vet vad fodret kostar? Verkar ju vara ett bra...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: _Runaway_
·
J
Hästvård Hej ! jag är en tjej på 14 år . min ponny chapman som är 5 år , c ponny . Har fått diagnos bronkit , (hosta) han har varit inne på...
Svar
6
· Visningar
2 354
Senast: Jazza
·
Hästvård Hej! Någon som varit med om liknande? I våras fick min häst klåda av sina täcken, regnskrållor, han blev för varm helt enkelt. Men...
Svar
5
· Visningar
2 673
Senast: peggan
·
P
Hästvård Jag tror jag blir galen snart och ponnyn med mig:mad: Dessa förbannade knott som aldrig försvinner.... Min ponny kliar sig blodig...
Svar
10
· Visningar
2 189
Senast: cia-123
·
S
Foder & Strö väger ni ert krafftfoder???
2
Svar
22
· Visningar
1 816
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Undrar lite om någon har lite råd att ge angående att ge A-fil till häst. Min häst gillar inte betfor och då jag gett upp försöken...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 648
Senast: Pia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?