A-fil till häst?!

Sv: A-fil till häst?!

Tyvärr verkar detta vara en tjej som inte vet någonting alls om foder. Det finns gott om småtjejer som anser att just deras häst kan en massa saker som vanliga hästar inte kan. I det här fallet har vi en häst som kan läsa en foderanalys och sedan själv räkna ut hur mycket mineraler den ska ha. Det är bara att gratulera TS till tidernas mest begåvade häst.
När jag läste igenom hela tråden såg jag att många redan föreslagit mer grovfoder, och det är självklart också mitt råd. Men nu vill TS ha svar om A-fil så jag gör ett försök.
Hur många dl kan man ge? Hur många som helst, ge en matsked eller en hink, du får inte bättre tarmfunktion på hästen ändå.
Hur många gånger om dagen?Hur många som helst, varför inte fri tillgång? Din häst kan själv räkna ut hur mycket den behöver.
Är det något speciellt att tänka på? Ja. Att det ges när tarmfloran slagits ut tex vid medicinering
Finns det något man inte ska blanda med för att hästen blir sjuk? Ja, Gift, spik, golfbollar m.m.

Det var detta jag reagerade på...
...men jag är väldigt tacksam för alla inlägg..:)

Har inte vi gett dig normala, trevliga svar på din fråga? :confused:
Vem har sagt nåt om att vi upplever dig som "småtjej"? (har missat det i så fall)

Jag tycker att de flesta av oss gett dig just "ren information om den fråga du ställt". Vänligt men bestämt. Men du verkar inte vilja ta emot den?

Tar väldigt gärna emot information. :)
Är inte van med vad som du kallar för vänligt
men bestämt. :bump:
Men tack kära du för alla råd...menar verkligen det.
:)

Jag förstår att du reagerade på det inlägget. Ibland skriver folk otroligt korkade saker och det får man helt enkelt strunta i.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 087
Senast: Efwa
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: Oknytt
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka