Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst står med lindor på alla fyra nu om nätterna eftersom hon är halt och svullnar i de andra benen pga avlastningen. Men jag är...
Svar
2
· Visningar
1 013
H
Hästvård hej! jag undrar om ni hört talas on Back on track? Iallafall så går det total back-on-track boom i mitt stall jyst nu, alla...
Svar
12
· Visningar
1 530
Senast: Eye of the storm
·
Hästvård Min häst har fått diagnosn artros,återbesök 29/10 för att se om hon svarat på behandlingen (tuppkam/cortison) OM det skulle visa sig...
Svar
13
· Visningar
3 034
Senast: janis
·
Hästvård Är ekollon alltid lika giftiga eller varierar det? Har ett minne om frost, men blir de mer eller mindre giftiga isf? Efter 10 år har...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Hambo
·
K
Hästvård Är det någon som om det är mycket närning i gräset nu? Har nämligen utegångs hästar behöver veta när jag ska börja ge dom hö.
2
Svar
22
· Visningar
1 917
Senast: Yrja
·
K
Hästvård Jag har problem med min häst Jasmine. Hon har varit konvalescent en lång tid p g a fång, men har inte några besvär av det nu såvitt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 817
Senast: ansk
·
Hästvård Om en häst är halt/markerar på höger bak och om det finns en liten markering på vänster fram, kan det kopplas i hop och finnas en orsak...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: Bialitt
·
L
Hästvård Min 16 mån ungsto fick för ca 2,5 vecka sedan "bubblor" på båda sidor över frambenet upp lite mot halsen och in lite mot bogpartiet...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Lillekarl
·
U
Hästvård Det har min häst fått för en vecka sedan. Veterinären sa då att om 3 v skall han vara i tävlingskondition, alltså kunna tävla om 3 v...
Svar
6
· Visningar
1 892
Senast: Vinja
·
S
Hästvård Min häst har sedan september haft kotledsinflammation, fast hältan egentligen började på höger bak och sedan vänster fram efter att ha...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Svalan
·
Hästvård Var idag på djursjukhus med en häst. Efter röntgen och undersökning rekommenderar veterinären avlivning. Allt väl. Jag var...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 398
Senast: Pinkilly
·
G
Hästvård Visste inte riktigt i vilket forum jag skulle lägga den här tråden, men jag chansar på det här. Jag har min häst i en liten grushage...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: AnnaKarinA
·
J
Hästvård Nu skriver jag mest den här tråden för att skriva av mig, måste reda ut det här lite. Jag blir inte klok på den här hästen. Jag har...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: j3nnif3r
·
Foder & Strö Grannstallet har fått möjlighet att (genom en kobonde) fodra med syrat korn. Ingen har dock erfarenhet av det fodermedlet... Vad...
Svar
6
· Visningar
2 026
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Vi har köpt ca 10-12 hösilagebalar till stallet, när vi öppnat dom så har dom sett jättefina ut, även luktat bra. Men sen när vi har...
Svar
7
· Visningar
1 437
Senast: Immer
·
L
Hästvård Har fått reda på att hästen jag ska köpa har haft lindrig bärrandsröta vid 3 månaders ålder. Hästen är 2½ år gammal och detta ska vara...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: lilla_busan
·
L
Hästvård Hej! Min häst är väldigt jobbig när man skall raka honom och funkar nästan inte om man inte söver honom, men jag undrar om de finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 341
Senast: Qwerty hopp
·
Foder & Strö Hej, jag undrar ifall man måste lägga lusern i blöt innan man ge det? Eller om man bara kan ge det som det är?? Tacksam för svar:bow:
2
Svar
33
· Visningar
5 423
Senast: Jenny_K
·
M
Foder & Strö hur mycket vatten ska en häst ha tillgång till per dygn på vintern? I vårat stall har hästarna fri tillgång under den period på året då...
2
Svar
24
· Visningar
2 232
Senast: Centaur
·
P
Foder & Strö Jag trodde att jag ökade sakta och säkert, men nu är hon tjock i bakbenen. Ska jag dra ner dosen igen, eller fortsätta?:confused:
Svar
4
· Visningar
786
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka