Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ska försöka förklara så gott jag kan med den lilla info jag har. En tjej har sin häst hos oss, som sällskap till min häst. Idag har...
2
Svar
22
· Visningar
3 798
Senast: Hovdam
·
B
Foder & Strö Hejsan.. Jag har lite tankar om att börja ge min häst betfor..men jag vill ju givitvis veta vad det är bra för, åsså vissa säger att...
Svar
13
· Visningar
1 542
Senast: chrysler
·
F
Hästvård Jag har en foderhäst som varit hos mig i ca 1 månad nu. Redan första dagen hon kom har hon bajsat väldigt mycket. Hon bajsar ca 5 gånger...
Svar
10
· Visningar
1 017
Senast: SheridanGilfi
·
E
Foder & Strö Hej! Jag köpte ett Hannoveranarsto i mitten av Juli. Då hade hon varit i Sverige i ungefär 2 månader och var ganska tunn. Vi släppte ut...
Svar
6
· Visningar
1 771
Senast: HelenaHandberg
·
G
Hästvård Ska straxt ringa veterinären för att ordna recept på avmaskningsmedel till stallets 6 st hästar. Vi ska ha ett ivermectin-preparat...
Svar
4
· Visningar
5 726
Senast: Gargamella
·
Hästvård Min häst har problem med sina luftvägar , har testat tinkturen från e-mins utan större resultat, ger vitlök (lite mindre än vad som rek...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: lindilutt
·
M
Hästvård Idag kom domen på vårt lilla russ. Han har med all säkerhet hjärntumör och måste avlivas. Han ser knappast inte längre och har...
Svar
16
· Visningar
1 940
Senast: spindel_17
·
  • Låst
Hästvård En tjej i stallet skulle iväg och köpa avmasknigsmedel idag på apoteket men receptarien sa att fr o m förra veckan så måste man ha...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 637
Hästvård Har en unghäst som har gått på bete hela sommaren fran till nu i helgen. Såg dock redan för nåra veckor sedan att han var mjällig i...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Någon som använder mineralbalja ? Var köper man det och hur ser det ut ?
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: ancan
·
Foder & Strö Det finns en uppskö av foder att välja på. Det står att det eller det ska vara så himla bra för trav/galopphästar etc. Speciellt...
Svar
17
· Visningar
1 691
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Våran häst har stått sedan midsommar för gaffelbandsskada + kota . Så hela sommaren har han bara gått och ätit gräs , dock magert bete+...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: Boj
·
T
Hästvård Varj dag hör man något nytt och förhoppnigs vis lär något nytt... Idag fick jag höra om en hästägare vars häst just fick diagnosen...
Svar
5
· Visningar
2 153
Hästvård Vet någon om det går att operera bort broskproblem i framknäna? Diana
Svar
1
· Visningar
799
Senast: Panamera
·
N
Hästvård Min ponny fick fång för en månad sedan. Det gick över fort, det var början till det. Han får inte kraftfoder överhuvudtaget. Mina hästar...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Immer
·
C
Hästvård Står nu på kraft grund och hö, Men hur mycket vågar man öka upp med, är lite undernärd. Behöver hjälp för min kompis vågar inte skriva...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: arabia
·
C
Hästvård Jag har gått och köpt mig en minishettis på två år, som endast kommer att vara till sällskap och till lättare barnridning då och då...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Cairo
·
N
Foder & Strö Egentligen ska ju inte pengarna spela någon roll när det gäller ens guldklimp, men det är klart att det vore roligt att kunna spara en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 997
Senast: aramis
·
A
Hästvård Måste få andras åsikter ang uppstalllning..ex tar in hästarna halv fem ut halv nio på morgon... får en del hö halv fem en vid 20 00 sen...
2
Svar
23
· Visningar
5 024
V
Hästvård Jag har in islandshäst på lösdrift. Vi har skaffat höhäckar nu då det vart körigt för folk att komma ut till stallet på mornar och...
2
Svar
23
· Visningar
3 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat