Avmaskning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Avmaskning

Jag visste att det var på g, men inte från när...

Ni som gör träckprovoch har många hästar, tar ni då på alla eller några utvalda? Kanske är snål, men 280 x6 eller 7 blir ju en rejäl slant...

Har ärligt talat inte tagit träckprov på någon än, skulle gjort det i somras då min ena var tunn och spetig, men efter en b-vitaminkur tjockade han på sig. (Hade avmaskat innan). I vår kommer jag dock att göra det, åtminstone då på alla, eftersom det aldrig gjorts tidigare.

Nu har jag läst klart tråden. Ok jag förstår vitsen med att köra prov på alla!!

Senast ändrad:
Sv: Avmaskning

Jag visste att det var på g, men inte från när...

Ni som gör träckprovoch har många hästar, tar ni då på alla eller några utvalda? Kanske är snål, men 280 x6 eller 7 blir ju en rejäl slant...

Har ärligt talat inte tagit träckprov på någon än, skulle gjort det i somras då min ena var tunn och spetig, men efter en b-vitaminkur tjockade han på sig. (Hade avmaskat innan). I vår kommer jag dock att göra det, åtminstone då på alla, eftersom det aldrig gjorts tidigare.
Man kan ju även göra träckprov med annan metod än just kolla masken, så blir det lite billigare om man ska göra på många hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 594
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: malumbub
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 091
Senast: Bee
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka