Rakning av häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lamicell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 4 341
Sv: Rakning av häst

Dum fråga kanske men om jag kliiper jakt klippning på min häst nu kommer det synas nästa sommar att hon har varigt klipp då ?

Har du provat med en mindre klippmaskin? Det finns ju faktiskt sådana som i princip inte låter alls. Brukar vara bra att börja med en sådan.
De stora, vanliga låter ju ganska mycket.

Har själv bara hästar som är snälla att klippa, men har en kompis vars häst var mindre tokig och det fungerade när hon köpte en sådan liten, tyst maskin.
Värt att prova kanske?

Ja jag har en liten men han e inte lugnare för det...och desutom så går de knappt och klippa en hel häst med det, sånna e väl mest till för huvud och liknande..? eller har jag fel?

*delvis KL

Nej, det kommer inte att synas på din häst nästa sommar, den klippta hårremmen "växer" ikapp!

och Lamicell: Jag har en kompis som alltid klipper sina hästar med liten minimaskin för att hon tycker det blir bättre. Men var då förberedd på att hästen kan komma att se ut som en nakenhund (dessa maskiner klipper finfint, mkt nära!) och att det kommer att ta en oerhörd tid! Men det skulle ju faktisk kunna vara en lösning för dig om du inte vill spruta.

(Jag hade fortfarande sprutat direkt, varför ens utsätta sig för risken att inte?)

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 507
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?