Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård hur gör ni med hältor på hästarna? har förstått att alla inte är lika nojiga som jag är och åker in för minsta lilla rörelsestörning och...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Bialitt
·
T
Foder & Strö hej hästägare vad betalar man egentligen på foder till en häst alltså ej ponny? vad för foder avänder man (olika namn), vad anvnds vad...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: AnnaKarinA
·
S
Hästvård Skulle vilja veta lite om torv. har tänkt börja med det nu. Fryser torven eller kan man ha det i kallstall? Om den fryser blir den hård...
Svar
14
· Visningar
1 815
Senast: smessis
·
I
Foder & Strö En fånig fråga men eftersom jag inte vet svaret känner jag att jag måste ställa den ändå, sen får jag väl sitta här o skämmas över min...
Svar
6
· Visningar
1 436
H
Hästvård Ni som bor i södra Sverige har ni avmaskat mot styngflugan ännu? Vi har ju haft några frostnätter nu eller är det för tidigt?
2 3
Svar
47
· Visningar
3 199
S
Hästvård hur ser era stall ut???:rofl:
Svar
1
· Visningar
833
Senast: ishmanda
·
R
Foder & Strö Vilket anser ni är det kompletta märket mineraler, alltså där allt finns med utan att man behöver komplettera, det är ju en...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: Kirre
·
Hästvård Min dam kanske behövs tas bort,och jag vet att jag kommer vilja göra det med bult,inte spruta! Jag vill att ni berättar allt,från när...
2
Svar
32
· Visningar
3 231
Senast: Piruette
·
Foder & Strö Vad är det för vita prickar i hösilaget? Det blir vita knottriga prickar, och det luktar illa om det, (enligt mig luktar det...
Svar
9
· Visningar
1 060
H
Hästvård Jag klippte min häst förra veckan och hon har nu ett 200gr täcke (ingen hals bara vanligt fodrat regn täcke) som hon har både inne och...
2
Svar
30
· Visningar
2 243
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Har en kallblodstravare som jag har väldigt svårt att hålla i fint hull, trots mycket mat. Behöver lite tips på foder som är bra för...
Svar
2
· Visningar
997
P
Hästvård Är det vanligt att oinridna 4åringar vilar bakbenen, ett i taget så klart, men nästan jämt? Stor och går på utedrift.
Svar
3
· Visningar
719
Senast: mimus
·
S
Hästvård hej alla ni som andvänder liniment!! jag andvänder mig utav radital liniment(värmande) och det ska ju späs ut med vatten,men...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: spindel_17
·
Hästvård Har nyligen hört att shetlandsponnyer skulle ha mindre lungor än andra hästar och därför kunna få andnöd och dö om de blir för varma...
Svar
7
· Visningar
2 224
Senast: Solis
·
A
Hästvård Vart hittar man en bra sådan? Har testat ett par stycken, men ingen som har fungerat riktigt bra ännu, och det börjar bli dags att...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: flurrizen
·
J
Hästvård Just det, jag har några frågor ang behandling av dessa... otäckingar.. Bakgrunden till mina funderingar är att min häst ev har något av...
2
Svar
20
· Visningar
3 805
Senast: Järnis
·
I
Foder & Strö Hej! Jag har en häst som dricker väldigt dåligt.. har provat med hinkar och vattenkopp och båda två samtidigt. Ger henne mer salt...
Svar
15
· Visningar
6 173
Senast: smurfis
·
H
Hästvård Vad har ni för erfarenheter, ni som växelbetar med får? Om man växelbetar med får, är det lika viktigt med sommar- och vinterhage till...
Svar
8
· Visningar
2 124
Senast: misen
·
D
Hästvård Till er som har opererat er häst pga lösa benbitar. Hur såg eran konvalicent ut? Vart tog ni bort dom? För 5veckor sen så fick jag...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Daun
·
A
Hästvård vad använder ni för klippmaskin till huvud och ben? Har hört att man kan använda en sådan man har till människa? Klipper dom jämt med er...
2
Svar
23
· Visningar
5 358
Senast: attsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka