Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Augusti 06 fick jag hem en ponny, kat C, som var i ganska dåligt skick p.g.a olika anledningar. Efter igångsättning och korrigering...
Svar
16
· Visningar
1 470
Senast: Tangerine
·
Foder & Strö Jag ska börja ge foderjäst till mina hästar i samband med foderbyte, men jag glömde fråga i affären hur mycket jag bör ge. Hästarna är...
Svar
6
· Visningar
3 525
Senast: Immer
·
S
Hästvård Har en kille utlämnad på foder till en tjej. Hon ringde och sa att han blivit halt och undrade va hon skulle göra. Han hade varit halt i...
2
Svar
35
· Visningar
2 955
Senast: smessis
·
K
Hästvård Min Kuse blev halt igår.. :'( nån mer som har en halt häst??! Han haltar till o med i skritten är inte jätte varm, i jämnfört med det...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: Kapre
·
B
Hästvård sitter här med en stor fet klump i magen , hästen mår inte alls bra idag... imorse när jag släppte ut henne var hon hur pigg & glad...
2
Svar
24
· Visningar
2 663
Senast: blohme
·
G
Foder & Strö Hej.. Har en häst på 5år 162cm som är en piggelin ;) Undrar om någon har tips på foder till överpigga hästar ? För tillfället får...
2
Svar
30
· Visningar
2 179
Hästvård En kompis står i ett stall där en av de andra inhyrda håller på med homeopatika för hästar. När kompisen var bortrest i en vecka så hade...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 505
Senast: lynxlady
·
B
Hästvård Är det någon här som haft häst som haft skada där? Kan ni berätta för mig hur det gått. Har själv en som som blivit opererad två ggr men...
Svar
10
· Visningar
2 262
Senast: Vimsan81
·
S
Hästvård när lägger ni på sulor???(vinter)
Svar
9
· Visningar
784
Senast: lynxlady
·
R
Foder & Strö någon som vet var man kan få tag på sockerfritt betfor som tyo ser ut som bruna flingor...det ska tydligen finnas en som säljer det här...
Svar
8
· Visningar
1 743
Senast: kirrekorv
·
Hästvård Ngn här på buke tipsade mej om detta som skulle motverka svallkött på större sår. Men det skulle heta ngt annat numera, ngn som vet vad...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Tuvalisan
·
L
Hästvård Finns det som på människor någon ålder då hingstar har sin formtopp i fertilitet och när blir fertiliteten försämrad, någon speciell...
Svar
5
· Visningar
2 017
Senast: lyckobubblor
·
N
Hästvård hej! Jag har en två åring valack som har bockkhov. Hovslagaren har verkat den men det ger inte så bra resulatat. Han har haft också...
2
Svar
37
· Visningar
10 087
Senast: Honung_92
·
L
Hästvård Heej alla! Min häst har börjat få skav på nosryggen där nosgrimman sitter, och jag undrar eller vill ha lite tips om hur/vad man...
Svar
18
· Visningar
1 698
Senast: Lamicell
·
S
Hästvård om ett sto betäcks och har borrelia, är det ärftligt? kan fölet få det också då bara för att tex mamman fått det?
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: loch
·
S
Foder & Strö Kan någon berätta varför man ger sin häst kalk?!:)
Svar
2
· Visningar
713
Senast: ameo
·
W
Hästvård Hur definieras dehär olika benämningarna, när är hästen bara oren och när har den en en gradig hälta tex? Blockhalt är ju ganska...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: jerseyko
·
G
Hästvård Sitter lite konfunderad här; en av hästarna har feber men verkar inte vara sjuk i övrigt. Först stod pållen lite hängig i ett hörn av...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Gisburne
·
J
Foder & Strö hej. Jag har precis byttat foder från D&H till Krafft, då vor hösilage är så bra att krafften passer bättre in i foderstaten än D&H...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: LadySara
·
G
Hästvård Hittade pållan halt i hagen nyss, vet inte vad jag ska göra. Hon vill helst inte röra sig så mycket, men klarade av att trava på både...
2
Svar
32
· Visningar
6 898
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattbilder #10