jobbigt ...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare blohme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 663
Sv: jobbigt ...

kan vara så, får hoppas att det är ngt "enkelt" som går över fort ;):angel:
hon var som hon brukar nu ikväll när jag var där o kvällsfodra, (sur alltså) prata med vet igen för att berätta om läget, han fundera lite på att det kunde vara en liten korsförlamning ...

är iaf mkt bättre ikväll & de är ju bra :banana::banana:

kan vara så, får hoppas att det är ngt "enkelt" som går över fort ;):angel:
hon var som hon brukar nu ikväll när jag var där o kvällsfodra, (sur alltså) prata med vet igen för att berätta om läget, han fundera lite på att det kunde vara en liten korsförlamning ...

är iaf mkt bättre ikväll & de är ju bra :banana::banana:

OM man vill veta att de haft en korsis kan man kolla det genom att ta ett blodprov.

korsis ?? hur "visar" det sig ? som hon eller?

borsta henne ikväll, visade inget speciellt var pigg och glad, kissa som vanligt, gick en liten runda för hon var stel i benen , så tänkte jag att hon behövde röra sig lite. så gick en liten runda ca 5 minuter. Hon var pigg & hade spetsade öron hela tiden, verka tycka det var skönt att röra på sig. såg inte stel ut efteråt

någon som har förslag på vad som hänt?

Stela i "bakkärran" , vill inte gå framåt o om man ändå tvingar dem att gå framåt så går de med små,små korta steg med bakbenen. Står stilla i boxen (skrapar med frambenen). Om det bara varit en "liten" korsis brukar de vara som "vanligt" igen dagen efter.

Stela i "bakkärran" , vill inte gå framåt o om man ändå tvingar dem att gå framåt så går de med små,små korta steg med bakbenen. Står stilla i boxen (skrapar med frambenen). Om det bara varit en "liten" korsis brukar de vara som "vanligt" igen dagen efter.

Har kanskei nte riktigt med saken att göra men kom otänka på det när jag läste det du skrivit.
Min ponny är lite knepig ibland på våren, hon går ihop med vårt avelssto...Misstänkte korsförlamning, för när jag gick med henne tog hon koorta korta steg med bakbenen, men var inte varm eller så i benen...sen efter nån dag fick jag syn på hennes ena juver som var JÄTTEstort! Fick tryckt ut massor med "mjölk" och sen gick hon precis som vanligt. vet inte hur det såg ut när hon kissade dock, men kolla så det inte beror på det. Min ponny har fått detta 3 ggr nu, antagligen blir hon skendräktig o skapar vätska till juvrena...blir helt hårt o spänt juvret och blir typ ivägen när hon ska gå framåt...
hoppas ni förstår hur jag menar..

Hoppas ts häst mår bättre nu iaf!

det låter ju som om hon haft de, men vad nu då ?
enligt veterinärens råd skulle hon när hon var som vanligt igen, alltså nu börja röra på sig ... han tyckte att jag kunde longera henne lite idag ...

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 016
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 591
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka