veterinärkostnad!?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare smessis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 955
Sv: veterinärkostnad!?

fast dedär tycker ja beror på är hästne så pass gammal och inte blockhalt hade jag med kunnat avvakta så rellativt länge!

Vilken fruktansvärt oseriös och girig fodervärd...men likadana föräldrar verkar det som....ta hästen därifrån du kommer att bli lurad igen, tro mig!!:smirk:

Ja tycker det är väldigt fräckt av dom att försöka lura dig på 5000 kr för att pappan var tvungen att vara ledig från jobbet. Om jag vore dig så skulle jag nog påpeka det på nåt sätt till fodervärden.

Så det är ok att låta hästen gå utan diagnos för att det rör sig om en äldre häst:confused:

lånar din knapp och skriver lite här.
Fakturan va på 960 tror jag. Minns inte exakta summan. Men sen menade dom att pappan fått tagit ledigt från jobbet en hel dag för det här. Pyttsan att jag ska betala det. det va ju knappast så att jag sa åt honom att vara ledig. då hade jag själv kunna åkt upp tidigare.. Men nu är allt utrett iaf. Tack för alla svar.!

Gud så fräckt!

Sådana inkomstbortfall får man räkna med när man tar över ansvaret för ett djur.Om ni hade avtalat att du skulle stå för halva veterinärkostnaden är en sak,att slänga in kostnad för en ledig dag är inte riktigt fairt.

Lånar din knapp..
Jo verkligen. Men nu är det utrett och inget mer tjafs om den saken..
Eftersom att han haft problem med frambenen förut och gången innan hon ringde tyckte jag att det lät som att det va ungefär samma symtom.. Och ja. hon tar väldigt bra hand om honom. Det här är första gången på 3 år som något händer. han är i riktigt fin form för att vara så gammal och inte användas till något speciellt. :)

Tror det är dags att skriva tydligare avtal från din sida.
och by the way varför skriver du lånar din knapp?

Vad tycker du jag ska skriva i avtalet då? det här kom vi överrens om muntligt i telefonen.. För att jag svarar på allas på en "snabbsvars knapp" och därför skriver jag så.:)

Precis min fundering. I mitt och min fodervärds avtal har vi skrivit att jag betalar försäkring men hon står för självrisk och kostnader i alla situationer.

efter detta kl

En sådan här summa är inte alls realistisk. Reagerar också som alla andra på varför ingenting gjorts i tre veckor. Verkar inte som en bra fodervärd.

Hej!
Det kan ju inte vara möjligt att det skulle kosta 10 000 kr, jag tycker du borde kolla upp fakturan och om hon/han inte har den så be att få reda på vilken veterinär det är och kolla upp det med veterinären.
Hoppas det löser!:)

Om du läser hela tråden kommer du få svar på dina frågor. Hästen har haft problem med frambenen tidigare. tyckte det lät som samma "hälta". Och har ingen försäkring på hans ben pga dom förra skadorna.

Det är redan uppkollat. Har skrivit om det tidigare i tråden. Tack för svaret iaf.:)

så du menar att ni bara har ett muntligt avtal på att hon har din häst på foder?

Detlåter inte bra. händer det något kan dom hävda att ni avtalat något annat å då står ord mot ord.

skriv ett fodervärds avtal på exakt vad som gäller. vilka grejor som följt till hästen. vad hästar står och vad du står för och vad fodertagaren står för och det ska framgå att du itne ersätter ev. lediga dagar dom tagit ut pga att veterinär ska komma och dylikt.

och sköts inte detta ska det framgå på avtalet att du har rätt att ta tillbaka hästen.

lycka till..

Nej så skrev jag verkligen inte.. Vi har ett skrivet avtal.. Men nu kom vi överens om det här med vet kostnaderna muntligt över telefon... I vårat avtal står det annars tydligt om allt annat. men eftersom hästen inte är helt försäkrad så kom vi överens om det här.. Men allt har löst sig nu och hästen mår bra igen...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 016
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 629
Senast: iNHALE
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 112
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 407
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka