Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur märker man om en häst har Kissing Spines? Röntgen? Vad exakt innebär det att en häst har kissing spines? Min väninna ska kika...
Svar
7
· Visningar
1 328
Senast: Järnis
·
Hästvård min 16 åriga finnhäststo har börjat få svullna ben på natten (mommer inte på vad det heter som gör dem svullna) har funderat på att...
Svar
8
· Visningar
1 654
Senast: Toria
·
S
Hästvård hej hur ofta kollar ni tänderna på era hästar?:rofl:
Svar
10
· Visningar
893
Senast: Bibiz
·
Foder & Strö Undrar vad ni tycker? Årets hö-silage har dåligt proteinvärde 30g Smb på 7,4 MJ (/kg foder), kvot på 4,1 alltså. Tidigare två år...
2
Svar
22
· Visningar
3 016
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Tänkte försöka göra en analys av höet men fattar ingenting av hur man gör. Av alla dessa företag verkar hjortens "analyspapper" som...
Svar
9
· Visningar
7 102
P
Hästvård När och hur ofta? Vilka borstar använder ni och varför? I vilken ordning? Hur läng brukar ni hålla på? Pysslar ni för att det är...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Jag ska börja ge mina hästar musli (mustang med små pelletsbitar i också). Ska man ge det blötlagt? Hur länge ska det isåfall stå, varmt...
Svar
2
· Visningar
3 862
Senast: Taefill
·
Foder & Strö Hästvärlden i sig är ju byggd på en hel del "sanningar" som egentligen är felaktiga och inlärda vanor och sätt som vi fått med oss från...
2
Svar
27
· Visningar
3 326
Senast: Shaggy
·
M
Hästvård ja först får min val fång i juli och har klarat sej i från det,sen 1dag innan jag ska ta in mitt sto från bete,tror ni inte att hon får...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan Kraffts och Hartogs lusern?
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Constance
·
S
Foder & Strö Ja, det tvistas det om i mitt stall. Vissa säger 1-2 dl/2 ggr per dag, andra säger att det räcker att ge en gång veckan och då i stället...
2
Svar
20
· Visningar
3 649
Senast: Camigween
·
M
Foder & Strö finns det ngt spec anpassat färdigfoder som är bra å ge hästar med fång?
Svar
3
· Visningar
859
Senast: arabia
·
H
Hästvård Om min polle är lerig om benen så hur lång tid tar de innan han får mugg?? Liksom hur länge kan man vänta innan man ska borsta bort...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Immer
·
S
Foder & Strö Någon som har tips på ett müsli med högt proteininnehåll? Min ena här oerhört svårt att hålla i hull. Problemet är att hon är riktigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 927
Senast: Qwerty hopp
·
M
Hästvård vart ansöker man om tillstånd till det? vad krävs för att det ska bli godkänt? berätta gärna om ni har erfarenhet av det.
Svar
1
· Visningar
734
Senast: GloriaOrion
·
J
Hästvård Nu är det såhär att ja ska åka bort och min häst kommer inte att bli riden på 4 dgr och det ja undrar är om han kommer att må dåligt av...
Svar
11
· Visningar
929
Senast: Totola
·
Hästvård Hej! Efter ett års kämpande med mugg som envisats med att komma tillbaka och flertalet behandlingar har jag äntligen börjat få...
Svar
10
· Visningar
2 706
Senast: alfadis
·
H
Hästvård Det är här är den första hyr-hästen jag har haft, och jag vet inte så mycket om när man ska använda tecken osv. Tycker ni att jag ska...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö Har fått rådet att ge mina hästar vanlig bakjäst. Ett halvt paket var i 4 dagar. De är islandshästar, så de är inga stora hästar...
Svar
4
· Visningar
1 622
Senast: Taefill
·
Foder & Strö Var skickar ni analys av hö? Finns det flera som gör analyser?
Svar
6
· Visningar
1 844
Senast: Gwildr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka