Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård vad ksa ni göra med era pållar idag???
Svar
10
· Visningar
845
Senast: lillsyrran
·
E
Hästvård Alltså, det här låter väl lite konstigt förstår jag, men jag har varit hos doktorn och fått beskedet att jag antagligen har skabb....det...
2
Svar
22
· Visningar
10 439
Senast: Immer
·
Foder & Strö Undrar om någon kan ge mig tips på bra proteinersättare som inte hästarna är så känsliga emot då pållan reagerade på för mycket lusern i...
2
Svar
22
· Visningar
2 915
Senast: lundborg
·
M
Foder & Strö Har köpt in hö på rundbal, dock ej analyserat än.... Jag tycker att det fyker(bossigt) och dammar om höet, men de luktar gott..Ska de...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Isa
·
Hästvård Vilka skador på en häst kan för mjukt / för hårt träningsunderlag ge?
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Uddatyp
·
E
Foder & Strö Är det någon som har analysvärdena på HippoPro Champ och Hippo Harmoni Musli? Hippos hemsida funkar ju inte.. Är ute efter MJ, srp, ca...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: alice
·
O
Foder & Strö Finns den någon eller några som har bra erfarenher av storbalshantering i häststall ? Hur genomför man utforingen så ergonomiskt för...
Svar
10
· Visningar
1 999
A
Foder & Strö Om man byter ut hö mot hösilage, hur mycket mer i kg räknat behöver man fodra hösilage? Jag vill bara ha en ungefärlig uppgift då jag...
Svar
5
· Visningar
879
E
Foder & Strö En i stallet har börjat ge sin häst bakjäst och jag blev såklart nyfiken på varför. Frågade henne men hon visste inte riktigt, sa bara...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: eiwo
·
Hästvård Min ena häst, en valack, kissade mkt konstigt i morse. Han ställde inte upp sig sådär som de brukar utan stod och lyfte ena bakbenet och...
Svar
13
· Visningar
2 234
Senast: Arablife
·
E
Foder & Strö Hur gör man när man fodrar mycket ute, och hästarna har olika foderstat vad gäller grovfoder. Har en 3-åring som skall ha ca 8 kg hö/dag...
Svar
17
· Visningar
1 351
T
Hästvård Är nu jätte orolig och har målat upp det värsta av det värsta hela natten nu. Min häst har puls i sina ben. han har lit gallor bak men...
Svar
19
· Visningar
8 092
P
Hästvård Hej! Foderhästen blev sparkad får 3-4 veckor sedan. Sår på kota och ovanför hasen båda vä bak. Vet. kom ut men tyckte att det skulle...
Svar
7
· Visningar
7 326
Senast: arabia
·
S
Hästvård Som rubriken lyder, min ponny (som går täckad) har börjat fälla, har fällt etttag nu,som vanligt. Men i helgen en dag när jag tog in för...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: arabia
·
S
Hästvård I söndags morse så upptäckte jag att min häst inte hade ätit upp sitt hö, och såg allmänt orkeslös ut. Gick en runda med honom och då...
Svar
19
· Visningar
2 050
Senast: SomethingBad
·
H
Foder & Strö Fick hem en mager rackare med dålig bakgrundsbild i lördags. Ett tokigt hästköp som vi nu försöker att få ordning på. Har aldrig ägt en...
Svar
18
· Visningar
1 325
Senast: Madelene
·
Foder & Strö Lite kul att veta....jag har alltid haft svårt med det här för kraftfoder....sorter o mängder o så.... Nu får vi ju visserligen...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 049
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Någon som vet något??? Någon som har någon åsikt om detta??
Svar
2
· Visningar
1 248
Senast: rubytoo
·
Hästvård Tänkte fråga era åsikter angående massörens "utlåtande" idag. Vår islandshäst har på senare tid rört sig litet spändare/styvare än...
Svar
12
· Visningar
1 411
Senast: drysno
·
L
Hästvård Min häst har en rosa mule. Sött, javisst :crazy:, men han dras med torra partier och eksemliknande sprickor, flagor osv året runt. Det...
2
Svar
30
· Visningar
4 444
Senast: mumlan81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka