Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård är det ngn som har en tabell eller liknande över hur mkt kyla en häst tål med, respektive utan täcke under vintern? MVH
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Vindelkusken
·
I
Foder & Strö Hejsan. Min häst har fått kronisk hosta - påbörjad kvickdrag. Fick en rek av en person: "Att ta bort betfor som inte är så bra att...
Svar
4
· Visningar
948
J
Foder & Strö har för första gången i mitt liv köpt hösilage och har ju hört att hästarna oftast föredrar det före hö... men mina, som nu går på...
Svar
10
· Visningar
873
Senast: jupiter-judex
·
A
Hästvård Kan verkligen överben uppkomma över en natt? I tisdags upptäckte jag en "knöl" på min hästs högra framben som han inte haft tidigare...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: annapanna123
·
Hästvård Hur fasen bär man sig åt för att få ögondropparna I ögat och inte överallt vid sidan om? Fick ordinerat ögondroppar och ögonsalva i...
Svar
13
· Visningar
4 274
Senast: Ingela_S
·
D
Foder & Strö Någon som har provat KRAFFT OIL? "Ren sojaolja av livsmedelskvalitet som ger ett rent, koncentrerat energitillskott i skonsam...
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: Thesen
·
Hästvård Igårkväll upptäckte jag mugg på alla fyra på vårat föl. Inte lite heller, och benen är jättesvullna. Fattar ingenting, det bara kom helt...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Barnardo
·
S
Hästvård kan man ta tillbaka en häst under prövotiden (1 månad) pga hosta? (beror troligtvis på dåligt hö, aldrig hostat hos mig) jag är säljaren.
Svar
2
· Visningar
796
Senast: sussip
·
C
Hästvård ville kolla om här finns någon som haft eller har häst som aldrig blivit bra efter griffelbensoperation? skriv allt ni vet?
Svar
3
· Visningar
1 369
E
Foder & Strö Hur lång tid brukar det ta att få svar från Analycen? Skickade provet förra tisdagen och har ännu inte fått svaret. Skickade med både...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Egonson
·
E
Hästvård Min appaloosa tappar allt hår varje höst med början i oktober. Det faller av i tussar och hon blir helt kal. Sen börjar håret växa...
Svar
6
· Visningar
2 072
Senast: Katinkas
·
B
Foder & Strö min ponny är väldigt het och behöver inte någon extra energi, hon har svårt för att hålla hullet men nu när jag har bytt stall från en...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Bubbla
·
Hästvård Jag har varit till osteopaten med ena pållen i dag efter ett antal vändor till klinik för att behandla samma bakben som han haft lite...
Svar
12
· Visningar
2 218
Senast: ghost
·
A
Hästvård Har läst någonstans (men hittar inte var) att Ivermectin-preparat inte är så effektiva mot spolmask. Vilket preparat är bäst mot spolmask?
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: ad_hoc_80
·
Hästvård Jag sliter fasiken tussar ur håret just nu. Valackens förbenade 'eksem' (ni som inte hängt med, tänk mugg så är ni med på banan) blir ju...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 347
Foder & Strö Är lite nyfiken på energi värderna på hästekraft. hur ligger de i jämförelse med lusern.. Tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
1 597
Hästvård Nu kan ju alla hovslagare på forumet kolla hit. Alla andra är självklart också välkomna att spekulera, diskutera och kommentera. Min...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 318
Senast: Corax
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Min pålla har antagligen vrickat sig och ligamenten på utsidan av hö fram vid kota-krona har blivit...
Svar
13
· Visningar
4 597
Senast: Wishful
·
Foder & Strö Har hö från olika skördar och har därför svårt att få ett normalt "medelvärde". Vad gör man då? Hur "räknar" ni? Har en...
2
Svar
22
· Visningar
1 820
S
Foder & Strö Har en häst som väldigt lätt blir bukig och förlorar fett/muskler från flanken/revbenen istället:( Haft detta problem sen köpet , men...
2
Svar
37
· Visningar
10 175
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka