Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Stoet har för någon dag sen börjat få foderrester mellan två tänder (I1 och I2 tro jag dom heter). Hon har inte fått några skador på...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: Manji
·
Hästvård fick tebax svaret på träckprovet igår och det var 0 på allt utom blodmask där det var 60 EPG. då behöver jag väl inte avmaska honom...
Svar
2
· Visningar
1 348
Senast: tezzie82
·
A
Foder & Strö Nån som har tips eller råd? Jag har en halvblodsvallack som jag vill få ner lite i vikt. Vad är det bästa att göra? Han får 6kg hö om...
Svar
14
· Visningar
1 141
Senast: gutenviks
·
L
Hästvård Hallo! Någon som vet om man kan höja försäkringen utan vet intyg? Kan man höja bas, vetrinärvård och liv utan intyg? Har ett gammalt...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: LinneaAntonsson
·
H
Hästvård Hej svejs! Just nu har min ponny skor på fram, om jag vill sätta där bak också. Ska man vänta med att rida ett par dagar? Liksom gör...
Svar
14
· Visningar
910
Foder & Strö Hur är det med hösilage och boutilism? Har hört mycke om ensilage och boutilism men är hösilage lika riskfyllt?
Svar
16
· Visningar
1 229
Hästvård Hästen blev utsatt för ett rejält bräck och yttre trauma för drygt 1 vecka sen och visade hälta först under första träningspasset i...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: lady_mike
·
Hästvård Min häst har hafft en liten,liten knöl på ena benet ett tag,upptäckte den i sommras,är/var som en finne ungefär. Klämde på den i...
Svar
7
· Visningar
3 584
Senast: Kirre
·
B
Hästvård Lamellröta Min hovslagare upptäckte lamellröta hos min häst i början av sommaren. Han klippte upp hoven en bra bit för att låta den...
2
Svar
35
· Visningar
6 868
Senast: Nethril
·
E
Foder & Strö Hästen behöver runt 65 MJ i underhåll, hon får nu 73 allt som allt, med tillägg för lite arbete. Ska man vara petig och gå efter...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Ja, varför klipper/rakar ni era hästar? Kan tänka mig att det i de flästa fallen är pga att hästen inte ska svettas. Men efter att ha...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 101
Senast: Bibiz
·
A
Foder & Strö Jag har just köpt sojamjöl (fast det är som granulat!) för att mitt hö är så dåligt. Jag har aldrig använt sojamjöl tidigare så jag...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: amalia
·
Hästvård Fick i ett erbjudande från lantmännen att man kunde köpa ett sadelunderlägg i fårskinn "var rädd om hästens rygg" är rubriken. Nu...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Coop
·
U
Hästvård jag har nu ett ganska så jobbigt problem, min häst går utan täcke i hagen för de mesta sålänge de inte regnar, detta gör att han är...
Svar
13
· Visningar
3 469
Senast: Tires
·
G
Hästvård Har någon ett bra knep för hur man ska göra för att få fram det bästa av hästen. genom ryktning alltså. har hört att man ska...
Svar
15
· Visningar
1 038
Senast: Goodman
·
Z
Foder & Strö Hejsan ! Hur mycket foder och hö får era 6 månders föl? Han är avänjd från mamman!
Svar
17
· Visningar
1 415
Senast: ameo
·
C
Hästvård Jag undrar vad det är för vätska som uppstår efter ridning under ansiktet på hästen? Det blir som en liten påse med vätska i. Nån...
Svar
9
· Visningar
1 325
Senast: Helmut
·
G
Foder & Strö Hur sjutton ska jag ge unghästarna hö på natten. Jag vet inte om jag vågar ha hönät till dem, (de är ju liksom lite leklystna), men när...
Svar
18
· Visningar
1 830
Senast: trav
·
Hästvård Svullnaden upptäckte jag i lördags, mitt på knäet som en päronform ungefär. Hästan är pigg och ohalt, skrittar trots svullnad tjugo...
2
Svar
25
· Visningar
4 412
Hästvård Har fått Fabrol utskrivet och har fått höra att det är dyrt..Frågade på Apoteket och fick svaret :Ungefär 200 kr.Kan det stämma?
Svar
10
· Visningar
1 763
Senast: Solsidan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka