Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hejsan alla bukefalister.. Jag har en liten ponny på 17 år som har fallit ur lite nu, det började med att jag lånade ut henne och på...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: milly
·
Hästvård Varför ger man finadyne? Vad är det bra för och vad hjälper det mot? Bedövar det bara eller hjälper det till att läka? Hur ger man...
Svar
10
· Visningar
2 285
R
Hästvård Finns det några symptom som är specifika för en häst som drabbas av ovanstående? Isåfall vilka är det? Vad gör man för att bota detta...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: lundsbo
·
Hästvård hur mkt lugnande kan man behöva ge en häst när tänderna ska raspas, ungefär hur länge håller den lugnande effekten i sig?
Svar
17
· Visningar
1 340
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hur mycket överskott kan hästarna äta utan att det blir några negativa effekter? Vi har ett väldigt bra hösilage med höga värden...
Svar
11
· Visningar
1 105
Foder & Strö Har en häst som för tillfället står på boxvila och som senare kommer att gå i sjukhage. Har tänkt att börja fodra med halm, då hon vill...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: arabia
·
Hästvård Många säger olika om när man ska klippa dom.. jag vet att man inte kan klippa dom när som helst för att inte störa päls sättning eller...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Bison
·
Hästvård Vad tycker ni om denna metod? Vad har ni haft för bekymmer med era hästar och har equiterapi hjälpt? Är det bara fejk alltihopa eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 612
Senast: Luchador
·
B
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet ungefär vad havre kostar per kilo? Och vart man bäst köper det, hos en bonde el av en återförsäljare? :bow:
Svar
8
· Visningar
1 133
Senast: Pia
·
H
Hästvård Ni som har skrittmaskin hur använder ni den och då tänker jag på hur ofta och länge ni låter era hästar gå där. Är speciellt intresserad...
Svar
10
· Visningar
1 803
Senast: hästig
·
B
Hästvård Världens dumaste fråga men jag har aldrig använt snösulor men funderar på att göra det i år, men ett sak...hur funkar det att ha...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: LinneaAntonsson
·
S
Hästvård nu kan jag inte hålla mig längre!!! varför äter hästar bajs ibland. jag vet att det är pga nån brist men vilken.är det mineral???
Svar
8
· Visningar
939
Senast: LinneaAntonsson
·
Foder & Strö Jag är i en hösilagedjungel;). Har den fantastiska möjligheten att välja från 4 stycken analyser. Jag, som f n inte har någon matematisk...
Svar
16
· Visningar
1 088
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Är det ett tecken på livmoderinflammation? lite amnanes. sto, 13 år har haft varig livmoderinflammation som treåring som sköljdes med...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Sonic76
·
S
Foder & Strö Hur länge måste betfor stå i blöt innan man ger det till sin häst ? (:' Tack! Sara
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 328
Senast: Thesen
·
C
Foder & Strö Jag var på en KRAFFT föreläsning för ungefär 6 månadersen och där sa tjejen som höll i den att hästar inte kan ta upp flytande vätskor...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jaha, har räknat om lite grann i min hästs foderstat och kommer ändra lite men jag funderar lite på det här med selenbehovet, eftersom...
Svar
11
· Visningar
1 327
E
Foder & Strö Om hästen har fri tillgång på saltsten med selen och E-vitamin, kan man då utgå ifrån att den får i sig tillräckligt av detta? Att den...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: milly
·
C
Hästvård Jag har ett problem med min häst. Han har sen juni månad haft mycket dåliga blodvärden. Vi har nog gjort allt man kan tänka sig, kollat...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: hum
·
E
Hästvård Min häst sparkar i väggen när det är dags för mat, vilket inte är bra för varken hans ben eller väggen... Någon som vet nåt bra att...
Svar
9
· Visningar
1 559
Senast: EQL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka