Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Är det nån här som har erfarenhet av osteoskopi(??), tror det heter så... när dom går in i leden med en kamera o kollar. Isåfall, vad...
2
Svar
26
· Visningar
4 575
Senast: klabbarparn
·
A
Hästvård min hästs svans ska igentligen vara vit, men är gul/röd från halva svansen o neråt. fick hem honom såhär o jag har skrubbat o...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: Camigween
·
P
Hästvård Hej!Jag har märkt att vår ponnys päls har blivit vågig under sadeln:confused: Kan det vara en tillfällighet eller är det så att sadeln...
2
Svar
22
· Visningar
3 776
Senast: puppe
·
M
Foder & Strö har hört att linfröolja ska vara bra för hud och päls och blodkärl, hjärta osv stämmer det?? är det något alla hästar bör få eller...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Immer
·
M
Hästvård Jag misstänker att mina sadlar ligger fel (engelsk och western). Har hela tiden gått i tron om att westernsadlar är så skonsamma för...
Svar
10
· Visningar
1 512
Senast: _smiles
·
Hästvård Min häst har varit dålig i ett ben nu ett par månader minst.. vi lät våran veterinär komma ut och hon tyckte att hältan satt längre...
Svar
18
· Visningar
1 514
Senast: Netted
·
Foder & Strö Har sett i ridsport att det har kommit ut pelleterade vitaminer. Men tror ni att hästarna tar upp de lika lätt som de flytande eller är...
Svar
3
· Visningar
773
L
Hästvård Jag vet inte om jag lagt denna tråden rätt? Men iallafall någon som vet nån bra klippmaskin? Jag skall köpa en nya klippmaskin...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Lamicell
·
W
Foder & Strö Ja, ni såg väl rubriken. Fick hem min stora häst för snart en månad sedan, han har alltid fått blötlagt foder av sin gamla ägare och...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: krambanan
·
Hästvård Har en häst med diagnosen copd som behandlats med cortisonspray (dock utan effekt, ska nu föröka med cortison i tablettform enl vet)...
Svar
8
· Visningar
2 950
P
Hästvård Hoppas detta hamnar på rätt ställe nu, första gången jag skriver. Har varit och tittat på ett halvblod som e 16 mån och revbenen syns...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: carinaso
·
Hästvård hur i h*lvete får man till den där snygga, diskreta övergången på sidorna av huvudet när man klipper? :confused:
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Galapago
·
R
Hästvård Efter att ha läst en MASSA trådar här om permanetbädd med torv så finns det forfarande obesvarade frågor hos mig. 1.Ska man göra så...
Svar
16
· Visningar
1 474
Senast: RedFling
·
Hästvård Ja, kan man det? Fullblodsstoet får "jämt" kolik och jag orkar snart inte längre. Hon får alla möjliga tillskott som skall hämma...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: ancan
·
I
Hästvård Hur många gånger per år klipper ni eran häst?? Och när på våren ska man sluta klippa?? Har hört att det kan störa vinterpälsfällningen...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: In_Joy_And_Sorrow
·
Hästvård Har inte varit uppe och hälsat på hästen på ett par dagar (haft medis) och när jag kännde igenom henne hade hon knölar uppe vid manken...
Svar
7
· Visningar
1 775
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Vilka näringsvärde räknar ni med på halm? Har räknat med samma åren innan men satt och kollade runder på nätet nu och hittade lite...
Svar
3
· Visningar
1 824
Senast: milly
·
B
Foder & Strö min häst behöver tillskott av magnesium och selen ... någon som har koll på ngt 'mineralfoder' (?) som innerhåller detta? /blohme
Svar
3
· Visningar
732
Senast: milly
·
H
Hästvård Min valack på 2,5 år har lite påväxter på insidorna i kotorna fram som kompensation för en fransysk lite sned benställning. Röntgad och...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Helan
·
K
Hästvård Vad händer egentligen i en häst när den väver? Jag är inte ute efter svar om varför hästen väver eller vad man gör för att motverka...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: ZOFUS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka