Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min hästs ögon är väldigt rinnande. De har alltid varit lite så men nu är det extremt. Massa gult och stelt och kletigt. Tvättar med...
Svar
10
· Visningar
1 455
Senast: Elviramax
·
R
Hästvård Vill ha massa tips och råd. :) Min häst har en man som jag aldrig gjort annat än kammat och ryckt en del strån som är för långa. Den är...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: emgard98
·
Hästvård Jag har oflyt med hovar just nu, det är bara att konstatera. Hingstungen som nu är 5 månader har en hov som inte är så himla fin. Han...
Svar
13
· Visningar
1 655
Senast: Boj
·
Hästvård Efter många turer hos vet. med återkommande knäledsinflammationer blev min älskade häst utdömd. Man tror man är förberedd på ett sånt...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 734
Senast: Rotterö
·
Hästvård Hur rider ni efter att hästen blivit vaccinerad? Får hästen vila helt, rider ni lugnt eller kanske som vanligt? Jag har alltid låtit...
Svar
12
· Visningar
964
Senast: kirrekorv
·
Hästvård Jag behöver verkligen alla goda råd jag kan få. Är lite smått chockad och vet inte vad jag ska göra mer...:confused: Så här började...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: ancan
·
M
Hästvård Då var det dags igen för mina tusen frågor om min tant. :crazy: Hon kom in från hagen för snart tre månader sedan och var halt i trav...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Ancor
·
Hästvård jag har ingen aning om var jag ska lägga denna tråden men lägger den här. får se om den flyttas... jag undrar, hur mycket växer en...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Masse
·
J
Hästvård Hejsan. Inte säker om tråden ligger i rätt. Tänkte höra mig för lite vad ni tycker är bäst. Vattenkopp i boxen. Ska man ta in...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 825
Hästvård Min medishäst blir totaltokig när man tar in henne i stallet - de senaste veckorna har det vart så. Både när hon ska in på kvällen och...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Cilla
·
Foder & Strö jag har beställt hem emballage från analysen till höet jag ska skicka in för analys, men nu har det gått 1 vecka sen jag beställde. hur...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Kirre
·
S
Foder & Strö Ja som rubriken säger, hur mycket mj och proteiner ger ni era shettisar och hur mycket väger dom?? Med vilket foder täcker ni behovet...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö hur gör ni? av ren vana ger ja mest på kvällen, men vet egentligen inte varför ja gör d! höet är ju självklart, då ska de ju ha störst...
2
Svar
25
· Visningar
1 785
Hästvård hej! Tänkte om man kunnde få lite hjälp med att lösa ett gammalt mysterium.. föra sommaren fick nämligen alla hästar i stallet blåsor...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: emgard98
·
Foder & Strö Hur vet jag om det är ett bra hö? Tog prover på båda två hösorterna som jag har. Tog även prov på mögel osv. Hö 1: Mögelsvamp...
Svar
8
· Visningar
1 156
F
Hästvård I slutet av juni började min häst helt plötsligt dra ena bakhoven i gruset när hon travade och hon visade tydligt att något inte var...
Svar
7
· Visningar
1 954
Senast: Ia4
·
Foder & Strö Nu e jag här och frågar igen, jag tänker börja ge min flicka Salsas havrefria mix men nu undrar jag om ni som använder er anbart av...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur ser analyserna ut på havre generellt? Tittar man i foderlitteratur så ligger värdena på 11-11,7 MJ per kilo och 70-85 g SRP...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: oki
·
D
Foder & Strö Vet att det finns många trådar om hull, men jag skriver ändå. Just nu står jag i ett stall där de mesta ingår. Byter stall imorgon...
2
Svar
36
· Visningar
2 184
Senast: milly
·
F
Hästvård Nu behöver jag hjälp med en sak här.. Har lite bråttom just nu, så om någon vill, så kan jag skriva mer utförligt ikväll! Men det är...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka