Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade pållen med ett svullet bakben i hagen förra söndagen (den 23/9). Förmodligen en spark eller en sträckning. Svullen vid senan...
Svar
8
· Visningar
2 618
Senast: Ingela_S
·
Hästvård glömde andra s prutan å nu har de gått ca 8 veckor... vad gör jag då?! :eek:
Svar
3
· Visningar
676
T
Hästvård Min tinkervalack har vart blodig och irriterad vid skapet. jag frågade förra ägaren om detta och hon sa att han brukar bli det sommartid...
Svar
5
· Visningar
1 688
Senast: arabia
·
Hästvård Min häst har en misstänkt senskada, (liten som ska in och lysas) Nu måste ju hon gå i sjukhage och var ordentligt lindad - men det...
2
Svar
35
· Visningar
3 742
Senast: Cheval
·
Hästvård hur blir man av med dem? är det bara att klippa pälsen och hoppas på att det läbbiga lilla djuret ska försvinna av sig självt? min häst...
Svar
12
· Visningar
3 156
Senast: Opartisk
·
Foder & Strö Är det någon mer än jag som har märkt att Kraffts lusern hack har blivit annorlunda? Mörkare... Hacket brukar vara grönt och fint men...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: linafina
·
Hästvård Hej! Min häst har kotledsinflammation i vänster fram och en senskada på höger fram, har varit till kliniken här på orten och efter...
Svar
13
· Visningar
1 861
Senast: SusieQ
·
Z
Hästvård OK.. jag vet inte om den liger rätt här..kom inte på någon bättre stans att lägga tråden:3 Men gödselhantering.. jag behöver lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 124
Senast: Josssefine
·
Hästvård Nu har min stackrs polle stått i stall i 2 veckor och i utebox i en vecka.. tänkte jag skulle börja låta henne smutta på det gammla...
2
Svar
21
· Visningar
1 589
Senast: Josssefine
·
S
Hästvård hej haha jag fick ett bra tips av min hovslagare. att andvända blöjor på skador på knän o haser osv.superbra tips tycker jag!!!:p så...
Svar
6
· Visningar
685
Senast: Liten
·
H
Hästvård Vet inte om jag ska skratta eller gråta!? :(:) :confused: Fick för en månad sedan diagnosen fång, av distriktsveterinären, på mitt...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: arabia
·
S
Hästvård mitt fullblod 23år är hängig.hmm:confused: jag håller på att sätta igång henne och har skrittat henne ca...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: spindel_17
·
L
Foder & Strö Hej! Tänkte passa på att få lite bra tips av alla er kloka bukeskrivare. Jag har äntligen införskaffat ett foderstatsprogram och...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: Kirre
·
Hästvård Har hittat lägenhet :banana: Men då behöver ju hästen nånstans att bo också. Jag har hittat två stall Stall 1, Stallhyra 1200:-...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: Lillsessan
·
Hästvård Har ju börjat titta på ny häst så smått, och för ett tag sedan var jag på ett ställe där hästen gått utan skor hela sommaren, var...
Svar
6
· Visningar
2 528
Senast: coari
·
G
Hästvård jeg har en 1,5 åring ardenner, hvilke vitaminer vil i anbefale hun skal have. og hvad bruger i for nogle og hvad er de godt mod..
Svar
4
· Visningar
744
Senast: rosita
·
Foder & Strö Nu har min pålla ätit hösilage i 4-5 veckor, hon gillar det och äter av det glatt... Men hon blir kass i magen av det, tollarna är väl...
2
Svar
29
· Visningar
1 540
Senast: Camigween
·
Foder & Strö Har lyckats slänga säcken till mineralerna och Hippo foders sida ligger nere, är det någon som har värderna att tillgå?
Svar
2
· Visningar
872
Senast: SLD
·
Foder & Strö Det ensilage jag har fått hem ska enligt bifogade analysintyg ha en TS på 68%. Men det är betydligt blötare och luktar mer "ko-ensilage"...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Targa
·
A
Hästvård Min häst har en grads hälta fram (hovleder), samt har blivit sprutad i haserna 3 ggr (ohalt bak vid sista besöket). Funderar på att...
Svar
5
· Visningar
1 423
Senast: annapanna123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka