Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min systers 4-åring (riden ca 1 år) har börjat vägra ta högergaloppen, även i longering. Hon har tagit den innan både med mig och min...
Svar
10
· Visningar
946
Senast: Josssefine
·
G
Foder & Strö Min häst har varit lite gallig i benen nästan så länge jag har haft henne. Inte mycket gallor och hårda, men det har nästan alltid...
Svar
12
· Visningar
966
Senast: Walfwesta
·
Foder & Strö Är det någon som kan fixa en bild på hur HH ser ut? Hur likt gräs är det? Hur länge håller en bal om jag lagrar den i oisolerat...
Svar
14
· Visningar
1 793
Senast: Centaur
·
F
Hästvård Klippte min häst igår för första gången - puh va svårt det var. Men har fått till det ganska bra men behöver lite tips på hur jag skall...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Fredag
·
Hästvård Har sökt lite bland andra trådar och det har ju inte varit några glädjande saker man läst direkt. Verkar som om merparten av hästarna...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: Shaggy
·
W
Foder & Strö Det skulle vara roligt om ni alla där ute i Sveriges avlånga land, ville berätta vad just era hästar gillar för godisar. :o:love...
2
Svar
30
· Visningar
9 117
Senast: KillerQueen
·
M
Foder & Strö Är det någon som gett sina hästar Krafft pluss grön för att dom ska få upp hullet? Har du haft hästar som haft dåligt hull/magra, vad...
2
Svar
27
· Visningar
3 843
Foder & Strö Jag har köpt två partier hö i år. Det ena partiet är grönare, fintrådigare och luktar godare. Det andra partiet är brunare, grövre och...
Svar
4
· Visningar
972
Hästvård Hur ska man avmaska om man har samma hage året runt och om man inte tar träckprov?
2
Svar
25
· Visningar
2 543
Senast: Hambo
·
M
Hästvård Jag har ett litet problem eller ganska så stort faktiskt, fick reda på i går att tjejen som jag har min häst tillsammans med undanhållit...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: arabia
·
L
Hästvård Har en dressyrhäst av lite tyngre modell, fick en sårskada på ett framben i augusti o fick pencillin mm. Är nu fullt igång men har...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: lars2
·
Hästvård som vanligt har jag ingen koll på om tråden ligger rätt men då är det bara att flytta den ;) jag undrar om man får tävla på en häst...
Svar
3
· Visningar
1 388
Senast: RIA
·
Foder & Strö ja som rubriken lyder, jag har kommit på ett sätt att spara pengar på kraftfodret :idea: som det står i en annan tråd så ska jag...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: RIA
·
Foder & Strö Jaha, nu har jag försökt gå till botten och tänka ut alla möjliga åtgärder till pålles problem med pälssättningen och varför hon just i...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: Thesen
·
M
Hästvård Vet ngn hur det fungerar om man vill få vaccinationer inskrivna i passet istället? har en häst som blivit vaccinerad av två olika...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: LadySara
·
R
Hästvård Hej! Vad innebär det att triangelmärka sin ponny? Fick besked igår om att min veterinär skulle skicka papper om triangelmärkning till...
Svar
4
· Visningar
1 188
Foder & Strö I år går alla mina hästar på lösdrift, dels för att jag gillar konceptet (fattar inte varför jag haft dem på box innan...) och dels för...
Svar
8
· Visningar
1 311
Senast: Sar
·
Hästvård Hejsan, vet inte riktigt om tråden ligger rätt men jag undrar om någon vet en bra faktabok om bett? Skulle vilja lära mig mera om massor...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Ruise
·
A
Hästvård Vår ponny har fått ett broddsår högst upp på frambenet på insidan när hon gick omkull. Såret är cirka 3-5 cm brett och 1,5-2 cm djupt på...
Svar
5
· Visningar
1 754
Senast: ansk
·
Foder & Strö Jag har hört från en foderrådgivare att korn måste upphettas innan man ger det till hästar. Jag förstod det som att hästar annars har...
Svar
13
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka