Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

2
Hästvård Hejsan! Jag har tittat lite i tidigare trådar men jag hittar inte så mycket om detta. Jag har ett nordsvenskt hingstföl som är 4...
Svar
6
· Visningar
3 118
Senast: coari
·
J
Hästvård Min underbara häst gjorde sig illa i torsdags, ett sår på höger framben strax under knäet på insidan var svullen. Svullnade upp ännu mer...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej Min lilla flicka har fått några små konstiga "bulor" på mulen.Men dom är jättesmå, först trodde jag att det var fästing (dom är i...
Svar
9
· Visningar
1 061
Hästvård någon som vet vad det heter på engelska?
Svar
8
· Visningar
2 581
Senast: settis
·
Hästvård Fan, nu är hon halt igen. :cry: Hästen har stått hela sommaren och blivit beh. i ett framknä och en kota. Cortison i knä och kota en...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Amazon
·
Foder & Strö Är det bara jag som tycker en giva på 3 kg hö på kvällen är lite. Går in ca 19-20 tiden o ut vid 6-7.. Kallblod det handlar om..Han äter...
2
Svar
21
· Visningar
1 608
Senast: Kiickan
·
P
Hästvård KAn någon hjälpa mig och min stackars häst. Hon blir uppäten av dessa hemska odjur :eek: i vår fina ridskog. Är det NÅGON som ha en idé...
Svar
3
· Visningar
958
Hästvård Tänkte klippa min häst här för 1-2 veckor sen,men valde att avakta pga veterinärbesök,då vi inte visste vad som skulle hända efter...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hur länge kan man ha strimlad betfor i vatten utan att det blir "dåligt?"
Svar
4
· Visningar
772
Senast: nyponros
·
Foder & Strö Förra veckan köpte vi krafft för 183kr och nu igår....har dom höjt till 225kr:cry: Vi gör av med 3-4 säckar/veckan, det blir en rejäl...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 070
Senast: knasan
·
K
Foder & Strö Eftersom jag läst att vissa föl slickar sej till uttorkning om de har fri tillgång till saltsten så har vi ransonerat den. Men vid...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: knasan
·
B
Hästvård Jag har en medryttarhäst, han har precis flyttat till utebox, så han har täcke på sig även när han står i boxen. Och dom brukar använda...
Svar
16
· Visningar
1 375
Hästvård Pållan har fått en liten skorvig fläck (som en femkrona ungefär) alldeles ovanför svansroten. Det är ingen päls på den och det blir...
Svar
15
· Visningar
1 646
Senast: Nethril
·
Foder & Strö Har köpt ett parti (runt 600 kg) hösilage som har en TS-halt på 78%. Då min häst inte mår bra i magen av att äta ensilage med för låg...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård ännu en gång har en sko åkt av :S blir så besviken varje gång . hovarna ser ut som skit igen . hovis kom ut idag och satte på en ny...
2
Svar
27
· Visningar
2 156
Senast: ang
·
Foder & Strö Har precis talat med en fodertillverkare och fått konstatera att det inte finns något vettigt hö att få tag på i år! Det hö jag...
Svar
11
· Visningar
1 527
Senast: ASKAPLASKA
·
Hästvård vad menas med överben?
Svar
5
· Visningar
878
Senast: melvin
·
S
Hästvård Jag hade tänkt att min frusna lurvboll skulle få en sånhär klippning i vinter Gräsligt fult javisst, men funktionellt. Men till...
Svar
11
· Visningar
2 051
Senast: Fredag
·
Foder & Strö hej! jag är inte så jätteinsatt när det gäller färdigfoder, men är nu lite smått på jakt efter något som kan ersätta havren till min...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: melvin
·
Foder & Strö Hej! Jag brukar smygläsa här inne och nu har jag en fråga till er: Vilken kvot brukar ni försöka ha på era fodertsater till era...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: ponytails
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka