Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nån som ger sina hästar det fodret? Köpte min första säck idag som jag ska pröva på min arabhingst, har groov 125 som jag nu ska börja...
Svar
17
· Visningar
1 971
T
  • Låst
Hästvård .... i en stolpe hela dagarna. Kort dessutom och utan hästkompis. Är det tillåtet? Har nämligen sett det här i närheten och jag mår...
Svar
6
· Visningar
906
Hästvård När jag köpte min häst för många år sen, stod det redan på det intyget som förra ägaren fick att hästen hade svullna kotsenskidor, så...
Svar
9
· Visningar
3 482
Senast: dissy1
·
I
Hästvård Jag undrar om det finns någon risk med att andväda pälsglans på en häst med exem?? Andvänder det inte nu. Mkt tacksam för svar :)
Svar
2
· Visningar
637
Senast: In_Joy_And_Sorrow
·
A
Foder & Strö Jag kan inte få till mina kvoter :eek: Med hjälp av soja kan jag få upp proteinet så att SmbRp/MJ blir (ungefär) rätt, men då är...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: ad_hoc_80
·
Hästvård Hur ska man göra så hästen sysslesättersig i boxen? Några bra tips, står i box 24 timmar om dygnet just nu..
Svar
10
· Visningar
932
Senast: Josssefine
·
S
Hästvård hej när börjar ni stalla in era hästar?? nyfiken!!!
2
Svar
37
· Visningar
2 020
Senast: Stopek
·
A
Hästvård Han är rädd för det mesta som vi håller på coh tränar bort. men just någonting som oroar mig mest är att han är otroligt rädd för...
Svar
16
· Visningar
2 365
Senast: misen
·
Hästvård Jag har alltid tyckt att det känns så onödigt att dra ut en veterinär för att ge en spruta, resekostnader, passa tider mm. Finns det...
2
Svar
24
· Visningar
5 520
Hästvård Nu har jag letat en hel del blad alla dessa ekollon-trådar, men har inte fått svaret på min fråga än.. Jag undrar vilka perioder man bör...
Svar
19
· Visningar
1 782
Hästvård Lite kass rubrik men det är så det är.:crazy: Det är såhär att idag fick jag reda på att min häst har en skada och kommer stå på...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: skojskrot
·
L
Hästvård Jag har läst igenom en massa eksemtrådar här på buke nu och överallt nämns PROB-oljan. Så nu undrar jag, hur stor skillnad är det...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Lord Owen
·
A
Hästvård Min ettåring har börjat hosta så illa. Han är inte snorig och inte hängit, men hostar som sagt sedan två dagar. Har för mig att...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: ad_hoc_80
·
Hästvård Egentligen tror jag att jag kan svara på frågan själv, men jag är inte hovslagarutbildad... Men om man har en unghäst som kanske inte...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Finns det någon som använder fodervågskopa? Var har ni i såfall köpt den? Har nu letat snart överallt men hittar ingen..Vet att Nordpost...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: arabia
·
Hästvård skickade in träckprovet idag och såg då att posten hämtas kl 16. var lite sen. då kommer det ju inte fram förren tidigast på torsdag...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: tezzie82
·
J
Hästvård Först åker stoet på blödning på förstärkningsbandet, i samband med vet undersökning på klinik passade vi på att vaccinera. Dagen efter...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: jumanji
·
F
Hästvård Ni som har tagit emot/hand om hästar som tex svultit eller farit illa av annan anledning, tex via SHV eller själva, hur uppfattar ni...
Svar
10
· Visningar
1 206
Senast: Centaur
·
R
Foder & Strö Vad är lusern pellets bra för? jag vet vad det är men inte vad det är bra för.. Är lusern, hackad strå eller mix bättre?:confused:
Svar
19
· Visningar
1 344
Senast: carinb
·
Foder & Strö Hejsan har räknat ut en foderstat som verkar hyfsad med tanke på det risiga höt vi fått:cry: Men det enda hippocampus nu säger ifrån...
Svar
2
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka