Vaccinera själv?

Sv: Vaccinera själv?

Det står tydligt att vacciner inte får lämnas ut så det kan inte betraktas som uppföljande.
Samma med sedering, ja det är att pled är sedering som är kruxet.
När det gäller sedering skulle jag kunna tänka mig att tänja på reglerna men tanken är nog att den typen av behandling skall ske stationärt.
Att tänja på reglerna närdet gäller vaccin för att djurägaren tycker det är för jobbigt o dyrt att ta hem vet skulle däremot inte falla mig in.
PL

Tar smällen och beställer djurambulans eller nödslakt. Att veterinären är på plats är inte alltid en garanti för ett lyckligt slut.

Tja, vi är olika vi människor.

Själv är jag själaglad att jag hade veterinären hos mig när min unghäst chockade efter vaccinationen.

Själv tycker jag att det är en organisationsfråga.

Veterinären kommer ju ut i andra ärenden, det är ofta fler än en häst i stallet, parametrar som gör att åminstone jag väldigt sällan behöver ta ut vet. endast för att ta en spruta.

Men visst kan det känns lite på samma nivå som att de flesta avmaskningsmedlen numer är på recept.

Lite onödigt.

Själv tycker jag att det är en organisationsfråga.

Veterinären kommer ju ut i andra ärenden, det är ofta fler än en häst i stallet, parametrar som gör att åminstone jag väldigt sällan behöver ta ut vet. endast för att ta en spruta.

Men visst kan det känns lite på samma nivå som att de flesta avmaskningsmedlen numer är på recept.

Lite onödigt.

Jag behöver ju ta ut 'endast för' vaccination. Jag har medvetet kört in alla tre hästarna på samma intervall. Dvs det blir 2700 kr för vaccinering, inkl 'allt'. Känns i plånboken ja. Så visst ekonomiskt så skulle det vara en rätt stor skillnad att betala en tusenlapp mindre. Men, i det stora hela är den där tusenlappen ju en piss i Nilen, med tanke på vad hästarna kostar i stort, så..

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 591
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
390
Senast: animalasia
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Elo
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 458
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka