Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Jag undrar om pälsglans är dåligt mot hästen (Huden tex.) Jag fick min häst klippt igår och hon som klippte rekomenderade pälsglans för...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: Evil_In_A_Closet
·
S
Foder & Strö innan sommaren gav jag min heta D-ponny kornkross, mineraler, betfor & vitlökskorn. Men har nu bört rata maten, tar någon tugga och...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: arabia
·
H
Hästvård min gamla shettis (36 år) har det senaste året när hon står still, ställt sig lite på tå bak. har varit på kliniken och hon böjdes ua...
2
Svar
31
· Visningar
2 197
Senast: hillevie
·
R
Hästvård så här är det....jag ska snart få en häst(:) ) och jag skulle gärna vilja ha lite tips och råd om vad jag behöver ha..t.ex sårsalvor...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Banana Pancake
·
V
Hästvård Jag är nybliven Shettis ägare och skall ställa ut min Shetlandsponny. Får man klippa bort all päls på kroppen (föruton på benen)? Jag...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: Vildvittran
·
E
Hästvård Min häst, 7-årigt fbl blev i vintras exportröntgad för försäljning. Då upptäcktes det att han hade spattförändringar bägge bak, men mest...
Svar
8
· Visningar
1 560
Senast: EricaB
·
Hästvård Min häst har förändrats ganska drastiskt i humöret när det gäller borstning/rykt, hon är också tjurigare en vanligt vid t.ex. sadling...
2
Svar
20
· Visningar
5 076
P
Hästvård Ja har ett varmblod på 18 år som helt plötsligt har blivit halt på båda bakbenen. Låter kanske konstigt men de har varit till o från i...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Messy
·
Foder & Strö Hej! nu har jag fått analysen på hösilaget vi har i stallet. men är som sagt inte så himla haj på detta, så om någon snäll människa...
Svar
15
· Visningar
1 322
Senast: loppo
·
E
Hästvård I somras hade min häst problem med man o svansklåda, och jag höll det skapligt i schack mha olivolja med örtoljor i, samt flugtäcke...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: Elviramax
·
Q
Hästvård Idag var det värre än vanligt, på nollan på morgonen så hästarna fick täcken på sej. Framåt middagen var det soligt och varmt, och när...
Svar
9
· Visningar
1 650
Senast: Lord Owen
·
Foder & Strö Hej! Har just fått hö-analysen... inte bra :crazy: Tydligen väldigt mycket vatten i det. Så här ser den ut: TS: 33,6 MJ: 2,7...
2
Svar
22
· Visningar
2 012
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö min häst går just nu på 2 kg krafft grund 1 kg krafft sport ½ kg betfor om dagen ... nu ska jag gå över till att ge bara...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Madelene
·
S
Foder & Strö vad ger ni era hästar för slags krafftfoder??? nyfiken!!;)
2
Svar
32
· Visningar
1 984
Senast: Toria
·
Hästvård Undrar om någon vet hur det brukar gå till. Hästen i fråga har varit på klinik och röntgat bogleden tidigare(snart två år sen). Ingen...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Brillan
·
Foder & Strö Är lite förvirrad. Håller på att räkna ut foderstater till mina hästar och allt blir bara konstigt. Jag skickade in info till...
Svar
12
· Visningar
1 166
Senast: Kirre
·
U
Hästvård Pratade nyss med vet om min häst, han hade inflamation i glidlederna(tror det hette så) alltså spatt lederna. Han sa då att det...
Svar
9
· Visningar
1 727
Senast: Mynta2
·
G
Hästvård Min häst är så ful i pälsen och smutsig just nu, skulle verkligen behöva tvättas ordentligt. Men är det någon risk att man tvättar bort...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Graendal
·
M
Foder & Strö Jag vet inte vilken analys vi fick på vårat hö i år:crazy: Alltså, gubben som äger stallet skördar sitt hö själv. Han är inte så noga...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Ylva86
·
I
Foder & Strö Skall byta till ensliage och fått tag på det. Fick anylsen och jag är helt nybörjare på detta område :smirk: Torrsubstans 67%...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka