Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Våran märr är en 17årig varmblodig travare och hennes pannlugg har inte växt på 4år!! den når precis ner till ögonen och vi vill ha den...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Mia_R
·
M
Foder & Strö Finns det någon hemsida där man kan kolla foderstater? Liksom, kolla om ens hästs foderstat är bra. Ja, om ni fattar :D
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Baddy96
·
Hästvård Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men i fall det blir fel får någon flytta på den.. Men iallafall,idag när jag skulle ta in...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Mitrolle
·
L
Hästvård Jag behöver åsikter och funderingar från hästmänniskor! Har ett hbl/fbl på 13 år som är inbiten krubbitare och har varit sen 3 års...
2
Svar
39
· Visningar
2 408
Senast: settis
·
Foder & Strö ungefär hur mycket sväller en deciliter torr betfor när man lägger det i blöt?:bow: tacksam för svar :bow::bow::bow:
Svar
3
· Visningar
743
Hästvård Hade en diskussion i stallet angående nattforing och en tjej sa att hästen äter 23 timmar per dygn. När jag tänkte efter tycker jag att...
Svar
7
· Visningar
6 420
Senast: askungen
·
P
Hästvård Sitter med försäkringsbeslutet på att dotterns älskade ponny skall till Trappalanda. Det är så hemskt, har ju vetat det ett par veckor...
Svar
14
· Visningar
2 465
Senast: gladajag
·
Hästvård Ja, det är så att min syster har en salva som heter "Betadine zalf" - den kommer alltså från Tyskland. det jag vill veta är om den över...
Svar
17
· Visningar
3 896
Senast: DonLunarJuni
·
Foder & Strö Har fått ett erbjudande att köpa rågvete halm att ströa med i lösdriften, någon som vet hur det fungerar?
Svar
4
· Visningar
1 909
Senast: satanic
·
Foder & Strö Har hört av andra att det är farligt med råg i hösilage? Stämmer detta? Och i så fall varför?
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Bialitt
·
Hästvård Har förstått att man inte böjer unghästar men vart går gränsen? Jag ska åka och kolla på en treåring som inte har gjort någonting på...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 880
Senast: SaraN
·
Foder & Strö någon som kan tänka sig att ta en kik & uttala sig lite...? per kg/foder: TS: 41 MJ: 4.0 SMB råprotein: 15 kalcium: 2.2...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Boj
·
Hästvård Använde sökfunktionen och läste lite om era erfarenheter om att ge Atarax till häst för att stilla klåda vid sommarexem. Är det...
2
Svar
21
· Visningar
3 561
Senast: kolblakkur
·
W
Hästvård hejsan! jag vet inte riktigt om jag lägger in detta på rätt tråd. jag har köpt mig en 3-åring hon jag köpte henne av sa att hon hade...
Svar
10
· Visningar
1 423
Senast: wildhorsewildhorses
·
S
Hästvård Har kollat runt i gamla trådar och funnit att det finns en miljon lösningar på hur man får sin skimmel vit, och de flesta metoder...
2
Svar
30
· Visningar
3 172
Senast: Charmy
·
Foder & Strö Jag som vill ha analys på alla ämnena i hösilaget eller min hyresvärd som tycker att det är för dyrt att begära analys på allt därför...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: jenny82
·
U
Hästvård jag kommer inte rida hårda pass denna vintern eller så pga lång konvalicent..ska bara ta de lugnt och ha en lång lång uppbyggnad för...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: mackan
·
V
Hästvård Den ska man ju maska mot ungefär vid första frosten (om man hittat ägg) Mina hästar har haft gott om ägg på frambenen senaste månaden...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: Tires
·
Foder & Strö Ser ut som en klöverväxt? Är odlat på en hel åker med bara detta? Är det till hästar eller andra djur? Är det en bra foderväxt...
Svar
8
· Visningar
3 317
Senast: hajen
·
Foder & Strö Har lyckats köpa hö med en kvot på 2,8 (SRP/MJ). Hur skall jag tänka när jag kompletterar med proteinfoder? Skall jag se till att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka