Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som har cushing hästar. Låter detta som om det kan vara en cushing? 22 årig ridponny, maxad D, ädel (typ arabkorsning) som alltid...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: Netika
·
Hästvård I förrgår fick en häst i stallet kolik. Efter två veterinärbesök på plats bestämdes det att hästen skulle köras till klinik. Det enda...
Svar
10
· Visningar
2 389
Senast: lil-sis
·
Hästvård Dum fråga...:angel:... Men är det "hädelse" att klippa/rycka manen på en kallblodstravare så att det blir "ridhäststyle"? Vissa...
Svar
9
· Visningar
1 251
Senast: satanic
·
M
Hästvård min häst har haft problem med hovarna sen jag fick hem honom i slutet på juni (då hade han fortfarande vinterskor på sig) vi tog av dom...
Svar
2
· Visningar
2 251
Senast: makejo
·
Hästvård Hur varmt täcke bör man ha nu när det är runt 10-15 grader? Är det för varmt med fleecetäcke + regntäcke? Vid vilken temperatur...
2 3
Svar
49
· Visningar
17 889
Senast: Bartley
·
U
Hästvård nu är senan läkt..äntligen..och nu då ska ja börja trava lite smått o så.. men hur fort vågar man gå fram? dressyrträningar förstår...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Bartley
·
F
Hästvård Veteinär har varit här idag för min häst hade en knuta med var i. (längst bak av underkäke upptäckte det igår). Det var inte fara men...
2
Svar
29
· Visningar
2 938
Senast: Moja
·
W
Hästvård Vilket liniment använder ni efter träning? Om ni vill ha det i förebyggande, vilket är det då? varm eller kallt?
Svar
9
· Visningar
4 610
Senast: Cashmir
·
Hästvård Har behandlat pållens regnskållor sedan han kom hit den 5 dec, med virkon var tredje dag och salsevasle (stavning?) däremellan på vets...
2
Svar
32
· Visningar
6 191
Senast: mirjab
·
Hästvård Är nu helt slut på idéer på vad som kan ha drabbat min häst, Så nu behöver jag hjälp! Började för drygt 3mån. sedan med att hon blev...
Svar
13
· Visningar
1 397
Foder & Strö Hur gör man och vad kostar det?
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Mynta2
·
A
Hästvård Undrar om ni brukar använda täcke inne i stallet? Jag ska snart klippa vår ponny och det blir som kallast +10-12 grader inomhus. Tycker...
Svar
18
· Visningar
2 991
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst skoddes i tisdags och hovis upptäckte då att hon haft en gammal hovböld som vandrat upp och skapat hålväggar i hoven. Min...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Pegija1
·
M
Hästvård idag när jag kom upp till stallet 16.30 och skulle rida så såg jag min häst i hagen utan täcke , han är helklippt och det regnade och...
Svar
9
· Visningar
1 265
Senast: ASKAPLASKA
·
A
Hästvård Jag behöver hjälp att klippa min mycket långhåriga New Forest. Någon som vet nån som kan hjälpa mig. Jag bor i Arboga i Västmanland. om...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Hästvård Hur långt efter besök på klinik är det möjligt att få räkning på veterinärvård? Var och behandlade en hovböld på klinik för 3,5 år...
Svar
16
· Visningar
1 388
Senast: ang
·
Hästvård Min häst har varit sjuk i ett år och fem månader:cry: Jag har ägt henne i ett år och nio månader... Jag känner att jag snart inte...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 041
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hö - hösilage = mögel eller kadaver = pest eller kolera? OK, nu är jag där igen. För att göra en lång historia kortare så har jag denna...
2
Svar
29
· Visningar
3 347
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Som överskriften säger, vad är Elfores för något:confused:
Svar
6
· Visningar
22 794
L
Foder & Strö Vet inte om jag lägger den här tråden rätt, ni får flytta den annars. Jag har planer på att såga av en 'stock' av tunnare slag att...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka