Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Lägg in kort på era klippta hästar/ eller hur ni ska klippa dom nu till vintern=) Vill ha lite tips hur jag ska ha på min arab=)
Svar
4
· Visningar
835
Senast: norpan
·
S
Hästvård Måste flytta min häst akut idag - pga en rad omständigheter som jag inte hinner ta upp nu. Har varken fått tag på transport eller nån...
2
Svar
32
· Visningar
4 416
Senast: fejko
·
Hästvård Skulle ut till stallet idag, tog in unghästen och märker att hon är halt på ena bakbenet. Väldigt kort steg, däremot belastar hon det...
2
Svar
22
· Visningar
2 027
Senast: Thera
·
Z
Hästvård Har precis köpt ett föl, hon sa till mej den ja köpte av att han vart rinning ur näsan sen nån dag tillbaka igen,gulaktig kladd kommer...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Casper
·
Hästvård Upptäckte igår när hovslagaren verkade 1-åringen (14 mån) att hon har en hård svullnad på insidan ena bakbenet, i höjdled mitt på...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: LuckyBoy
·
Foder & Strö Förlåt mig, men orka titta igenom alla gamla trådar (trött som jag är) Nu till problemet: Min lilla tös, snart sex månader, ratar sina...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: cambodia
·
Foder & Strö Min ponny har de senaste två veckorna börjat äta brännässlor. Hästar äter ju nässlorna om de har torkat men hon betar av dem och äter...
2
Svar
30
· Visningar
9 470
Senast: fetanten
·
Foder & Strö Jag har problem med att få min gammla häst att äta tillräckligt med grovfoder. Han tycker inte om varken hö eller lucern, helst vill han...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Centaur
·
S
Foder & Strö hur ser era foderstarter ut för era gammla pållar???
Svar
6
· Visningar
788
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Kom igår hem efter tredje besöket på strömsolm. På besök ett konstaterades att han var 1 grad halt på vä bak rakt ut. Böjprov var han 2...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: amalia
·
E
Hästvård Vad tycker ni ? Behöver jag ha täcke på min nordsvensk som går ute om nätterna,det ju börjat bli rätt kallt ute ?
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: arabia
·
Foder & Strö Det är så att jag nu ger min häst 3dl betfor & ca ½ kg krafft groov 90 + hösilage, det jag undrar är ifall det finns något bra foder som...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: milly
·
M
Hästvård En liten snabb fråga så här på kvällskvisten bara. Gameltanten har fått fång, hon är varm i hovarna fram och står mest och vilar i...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 234
Senast: Josssefine
·
S
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era föl födda -07? Utfodrar ni dom även på bete, med vad i så fall? Hur mycket av de kombinerade...
2
Svar
25
· Visningar
2 233
Senast: Piraja
·
B
Hästvård Jag tänkte rådfråga er här på forumet, det är nämligen så att jag köpte en häst för drygt en månad sen, en 4-åring som blivit riden i...
2
Svar
23
· Visningar
2 346
C
Hästvård Min häst blev sparkad för drygt ett år sen på ena bakbenet och fick operera bort griffelbenet, gaffelbandet var också skadat. Vill inte...
Svar
11
· Visningar
2 850
Senast: ankic
·
Hästvård Köpte ett arabsto i våras som ska användas till avel. Hon är inte inriden så någon vidare belastning har hon aldrig utsatts för. Jag har...
Svar
14
· Visningar
1 846
Senast: faxa
·
M
Foder & Strö Hur gör man? Jag har försökt på hippocampus eller vad det heter men jag lyckas inte så bra...:crazy: Vet inte om man får göra sånna...
Svar
13
· Visningar
5 460
Hästvård Min hovslagare har varit här idag och han sa att min ena häst hade väldigt torra hovar. Några råd om vad man kan göra?
2
Svar
26
· Visningar
3 006
Senast: TinyWiny
·
T
Foder & Strö Ni som ger nypon, ungefär hur mkt ger ni dagligen? (ange gärna fabrikant). Hur länge räcker 1 kilo?
2
Svar
23
· Visningar
4 349
Senast: fetanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka