Fång och veterinärer!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mellvina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 234
Sv: Fång och veterinärer!

det har vi med en kompis som gör, samma som får sprutona:P och det fungerar bra tyckef hon med..

filmjölk, ingen dum idé. Då hästen verkligen avskyr buttan....:smirk:

Jag vet inte.. men jag undarar om det är det, för annrs tänker jag testa det på min polle..

hm... vi bör nog avvakta tills vi är helt säkra på det ...:)

Min häst mådde inte dåligt av filmjölken. Det blir ju ändå så pass lite varje dag så jag tror inte att det har någon betydelse. Hade själv fått den rekommendationen av hästfolk.

okej, hur mycket gav du ungefär? och hur mycket pulver gav du? tyckte hästen om filmjölen?

Tror att han skulle ha 1,5 påse 2 gånger per dag. Sprutan var ganska tjock, kommer inte ihåg hur mkt som gick i den men det räckte med att fylla denna med dels 1,5 påse butta och resten filmjölk. Om hästen gillade filmjölken har jag ingen aning om men kanske att han gjorde det för det gick ju bättre än med vatten.

Okej, tänker dock inte ge det i spruta, men får se hur mycket hon tycker om det..Just nu går hon ju ite på medicinering, för det är väll butta? Utan hon får porbiotika, som är bra för tarmfloran..

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 820
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 011
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 806
Senast: tuaphua
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka