Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Hejsan alla glada hästmänniskor. :rofl: Bor i västerbotten och är lite nyfiken på vad ni andra som bor i samma län får betala för erat...
Svar
11
· Visningar
1 268
Senast: whitetrash
·
Hästvård Ig¨r upptäckte jag en svullnad på min hästs vänstra framknä, svullnaden sitter ovanför knäet och går ner en liten bit i sjläva knäet...
Svar
18
· Visningar
3 681
Senast: Empalie
·
S
Hästvård Undrar hur jag ska göra när träckprovet visar 0. Tänker på stygnfugan..ska jag avmaska mot den ändå? Jag har bla en fång ponny som visat...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Madick
·
N
Foder & Strö Om man ska ge bakjäst istället för foderjäst blöter man upp bakjästen då?
2
Svar
32
· Visningar
3 606
Senast: sthu
·
Foder & Strö Min D ponny har ända sedan i vintras varit smal lite till och från. Hon är väl inte "mager" men hon är smal, och ja vill att hon ska få...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 270
Senast: Camomill_
·
A
Foder & Strö Vi har en maxad C-ponny New Forest på 140 cm.Vi köpte honom nu i oktober och han är lite rund om magen efter sommarbete. Fram tills vi...
Svar
3
· Visningar
2 850
Senast: afsana
·
S
Hästvård ska jag andvända värmande elr kylande elr både o på mitt stela fullblodsto(23år) skrittad 1månad,sätts igång. ska jag göra det efter...
Svar
3
· Visningar
625
Senast: Diablo
·
Foder & Strö Ni som köper färdigt kraftfoder, vilken sort köper ni? Krafft, Eggersmann, Hippo, mustang eller annat? Vad kostar en säck och hur mycket...
Svar
18
· Visningar
1 682
Senast: Kaeela
·
Foder & Strö Hej! Har fått tag på hösilage i mindre balar till bra pris, bra hygien och bra värde på såväl Mj som smrp MEN bondens analys...
Svar
14
· Visningar
3 306
Senast: boccia
·
F
Hästvård Har upptäckt att min häst, bara ibland (har inte listat när eller hur) är svullen nedanför öronen längs med ganascherna på båda sidorna...
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: faxa
·
Foder & Strö Hästen min har precis kommit hem från fodervärden, och ser fördjävlig ut :( Inga muskler att tala om, tanig och kantig. Han är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: Cezzan
·
Hästvård HAr en new forest som svettas ganska mycket under ridningen.. Men undrar hur jag kan klippa henne uten att hon ska ha täcke..svetas...
Svar
2
· Visningar
1 496
Senast: Josssefine
·
N
Hästvård Ja, jag vet att det är svårt att svara när man inte har sett hästen ifråga, men vill ändå ha lite råd! Har en häst med symptom som...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: never_again
·
Foder & Strö Vi har nyss släppt ut hästar i en hage som det aldrig har gått hästar i förut. Betet är slaget en gång i sommar och vad jag har lärt mig...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: Ravishing
·
L
Hästvård Jag har en häst som lätt får låsningar och snedheter i SI-leden och har tänkt köpa ett Back on Track fleecetäcke åt honom som hjälp när...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: Lord Owen
·
C
Hästvård tråden kanske ska ligga på utrustning, vet ej säkert, flytta gjärna om det är fel. JAg har sparat lite pengar och tänkt att köpa, Back...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: KillerQueen
·
H
Hästvård Är det någon som har en aning om vad som är en normalviktig häst. D-ponny Cob modell 147 cm i mnkh, vägd på ATG klinik till 424,5 kg...
Svar
12
· Visningar
25 921
Senast: helenat73
·
S
Hästvård Hej är det någon som har några erfarenheter av sk chipfraktur (lös benbit) i ett fram knä?? har varit å tittat på en 4 åring som var...
Svar
3
· Visningar
2 110
Senast: fleur
·
Foder & Strö Har fått analysen. Alla värden är toppen, men så mycket magnesium som det är i detta hö har jag aldrig haft förut. Det är 1,4g/kg foder...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: milly
·
D
Hästvård Min pålle har varit dålig till och från nu i 1 år, med mugg/rasp, lymfangit och hovröta med balltramp. Detta resulterar i att benet...
Svar
13
· Visningar
1 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka