Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Suck, jag har verkligen otur med mina hästar hela tiden... Unghästen har varit halt heela sommaren med kotledsinflamation och den äldre...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Helan
·
H
Hästvård Denna halvblodsvalack, 2,5 år, har fransysk och lite skev benställning fram och är utåttåad höger bak, har nu fått problem i lederna...
Svar
1
· Visningar
2 452
Senast: Helan
·
A
Hästvård Jag har ett sto på 3,5år som är röntgad som 2,5åring och var då fri från lösa benbitar! Finns det någon chans att det uppstår lösa...
Svar
9
· Visningar
1 320
A
Foder & Strö Försökte räkna ut foderstat på hippoampus, räknade bara med mitt grovfoder (ensilage) och då svarar det såhär...... jag förstår inte vad...
2
Svar
27
· Visningar
2 213
Senast: Korven
·
Hästvård Brukar ni stretcha efter era ridpass? Man jobbar ju faktiskt ganska hårt med kroppen när man verkligen RIDER hästen. Man stretchar ju...
2
Svar
22
· Visningar
2 045
Senast: Svalan
·
Hästvård Kort bakgrund: Min häst fick fång med lindriga rotationer som följd för två år sedan då hon ätit för mkt på en höstfarlig rajgräsvall...
Svar
10
· Visningar
1 637
F
Hästvård Hej! Jag har en shetlandsponny som är världens raraste lilla häst, men med eländiga hovar. Låååååååång historia och har inte tid att dra...
Svar
19
· Visningar
4 740
Senast: Flash
·
S
Foder & Strö nu ger jag kornkross,havrekross och lusern(hack)och linfrö ska jag komplettera med mineralfoder?? :confused: tacksam för svar:bow:
Svar
2
· Visningar
551
Senast: milly
·
P
Hästvård Träffade nyligen en ponny som var varm i hovarna. Mycket varmare än min ponny vill säga. Denna ponny har tidigare haft fång och dess...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 116
Senast: ginnies
·
P
Hästvård Min foderhäst har haft inflammation i frambenen och vilat i 6 veckor (jag har promenerat med henne under tiden). Nu ska jag börja rida...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: ponnypulka
·
Hästvård Äntligen efter två veckors box vila, får hon äntligen komma ut lite:love:.. har byggt en utebox till henne så hon inte behöver stå i...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: Josssefine
·
Hästvård Finns någon här på forumet som har erfarenhet av ringkota?? Prognos? Gäller ett femårigt sto som har diagnostiserats med ringkota ena...
Svar
10
· Visningar
2 681
Senast: Migo
·
Foder & Strö OBS: detta är INTE en fråga om hjälp med enskild foderstat, jag vill bara veta vad andra tror att min häst passar in på för värden...
Svar
2
· Visningar
798
·
L
Foder & Strö Jag har länge undrat lite saker om foder. Det skulle vara jättesnällt att svara! 1: När hästen går på sommarbete, kan man åka och...
Svar
3
· Visningar
739
·
R
Hästvård Hej! Är det någon som har ett tips på bra massageolja till häst? Finns det någon olja till människor som man även kan använda till...
Svar
12
· Visningar
2 751
Senast: Centaur
·
Hästvård Vi har för tillfället väldigt dammigt spån i boxarna. Funderar på att vattna det för att binda dammet lite. Det jag undrar över är att...
Svar
3
· Visningar
1 801
Senast: Brillan
·
Foder & Strö Vad rekommenderar ni för foder till en äldre häst som inte längre gillar sin lucern? Vad finns det för musli som innehåller en hög kvot...
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: mackan
·
K
Hästvård Hej, någon med erfarenhet av dessa? funderade på att använda dessa då en av våra hästar trampar av sig väldigt ofta fram. Blir inte...
Svar
11
· Visningar
2 605
Senast: krotte
·
Hästvård Jag har nyligen blivit ägare till en kallblodstravare som tyvärr kliar sig i man o svans. Jag smörjer två gånger per dag med probolja...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: krotte
·
Hästvård Om er häst har haft en svullnad på ett framknä i ca 4 dagar som ej har gått ned och ni har fått rådet att avvakta och att hästen ska ta...
Svar
3
· Visningar
1 808
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka