Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård En liten fråga bara, T-märkt häst som vet. INTE hittar några fel på, trots röntgen etc....Kan man tävla CR och ta föl? Hästen är...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 750
Foder & Strö Ni som bor i Skåne, vad betalar ni för hö/ensilage och spån nu? Letar efter bra ställen att köpa grovfoder och strö på, funderar på att...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Jen80
·
T
Foder & Strö Vad ska jag tänka på för att ge mina hästar som hade fång i somras rätt hö? Är det enegivärdet eller proteinet som inte få vara...
2
Svar
26
· Visningar
2 256
S
Hästvård Min häst har väldigt tunn man (och för tillfället väldigt lång, mer än 20 cm skulle jag gissa på). Eftersom den är så tunn så kommer han...
Svar
15
· Visningar
1 305
Senast: Skorpan
·
Foder & Strö Vilken sorts halm är mest lämplig ur fodersynpunkt? Är det ngn halm man inte ska ge hästen som en del i foderstaten? Min häst ska äta...
Svar
15
· Visningar
2 556
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Då jag upptäckt hur skrämmande lite många i mitt stall vet om hästvård, hantering mm har jag och några till kommit på att det är ett...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Penny
·
Hästvård Hej! Hästen min behöver bli klippt. Frågan är bara hur? Han ska ridas hela vintern men går också ute hela dagarna. Blir svettig...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Sara87
·
Hästvård Mitt sto har nu vid endel tillfällen gått ner på knä när jag rider. Både vid trav och galopp. Hon är rätt stor och kraftig, kanske...
Svar
6
· Visningar
2 235
Senast: Fibusen
·
B
Hästvård Hej alla bukare ... Min tjej har fått knutor under magen och är väldigt känslig, jag kan stryka med handen nätt över men inte alls...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: blohme
·
Hästvård såhär har han inte sett ut innan?! tycker det har blivit mer och mer.. kan de ha att göra med ekollonen jag misstänker att han äter...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: Carro_Hazel
·
T
Foder & Strö Nu är jag tillbaka med mina små lösdriftsfrågor igen. Jag har två stycken kallblod på lösdrift som får en högiva som är uträknad efter...
Svar
8
· Visningar
2 012
Senast: Cilva
·
Hästvård Hur många klipper sina kallblod? Har ni täcke på dom, isf, i vilka lägen/klimat har ni täcken? Hurdan klippning gör ni?
2
Svar
36
· Visningar
3 249
Senast: Evil_In_A_Closet
·
J
Hästvård Hämtade min häst ifrån hagen igår, och var då inte halt men väldigt seg och mycket frysen trots täcke. Hittade ett sår på frambenets...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Evil_In_A_Closet
·
S
Hästvård Min häst har börjat "skrapa med frambenen" JÄTTEMYCKET. Jämt och ständigt. I hagen när man ska hämta han, före han äter foder, EFTER när...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: Sorba_
·
  • Låst
Hästvård Om ni fått resultat på träckprov som såg ut såhär: Stora/Lilla blodmasken 1000 epg allt annat var nollat. Odling satt och svaret...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö Vissa säger att morötter gör hästar pigga!! Vad tror ni om det? :D
Svar
12
· Visningar
1 206
G
Hästvård Har någon ett recept? Ska ha att skölja strålarna med.
Svar
3
· Visningar
12 954
Senast: Gargamella
·
Hästvård Behöver råd hur vi ska göra för att få ena valacken att sluta skava sönder hasen. På nätterna så får han riktigt fula skav på främst vä...
2
Svar
24
· Visningar
4 070
Senast: norrland65
·
M
Hästvård I stallet där jag har min häst står ett 5 årigt varmblod, han kom dit i slutet på sommaren och har sedan början varit väldigt snubblig...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: AnnaKarinA
·
K
Foder & Strö Min 16 åriga valack har fallit ut jätte mycket i hullet nu i höst. Var i lagom hull i börja på sep. men sen på bara några veckor har...
2
Svar
38
· Visningar
2 403
Senast: jezzscar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka